måndag, februari 11, 2008

Back to the bus

Jag tror att hon tror att jag är ett sånt där jävla miffo som alltid ska sitta längst fram och prata med busschauffören i lokaltrafiken. Vet inte riktigt varför. Jag vill poängtera att det inte är så! Jag samtalar aldrig med chauffören, förutom ett "Hej" på sin höjd. Förutom när det är en kvinnlig busschaufför, då är jag väldigt snabb med att påpeka det högst olämpliga i att ha "en kärring vid rodret". Men det är mer en monolog, och när jag är klar, då går jag och intar en plats långt bak i bussen. Lite skönt avslappnat och tufft.
Idag spanade jag in en vacker tjej på bussen. Snabbt målade jag upp bilder av vårt gemensamma framtida liv ihop inuti mitt huvud. Men när hon senare, några hållplatser innan universitetet, gick av och med hjälp av hoppsasteg tog sig mot högstadieskolan ... Ja då skämdes jag och bestämde mig för att inte berätta om det för någon. Alltså, hon såg faktiskt ut att vara minst 16.

Seriöst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Såg du Outsiders på 5:an idag? Det om nåt borde ha gjort dig fly förbannad. En kvinna som är rädd för rör. Grinar som en liten flicka när hon är ensam i ett rum med synliga rör! Vafan, väx upp, tönt.
Sen en annan rå lirare från england som har fobi för tanter! Han kan inte gå ut för att han är rädd att stöta på tanter! När han va yngre kom han på den briljanta iden för att slippa detta problem. Begå brott för att hamna på kåken, för där finns inga kvinnor. Efter fem turer bakom galler är han nu "fri". Istället har han isolerat sig i sitt hem. Respekt!