fredag, februari 08, 2008

Subhuman

Det är inte ofta som jag är arg. Väldigt sällan faktiskt.
Däremot är jag vresig, irriterad och gubbgrinig för jämnan. Så fort jag öppnar ögonen på morgonen så är jag lite lätt sur. Vet inte varför riktigt, förmodligen för att jag är misslynt även i mina nattliga drömmar. Men som sagt, jag är sällan arg... förutom på våren.
Varför?
Melodifestivalen.
Det börjar nästan koka i mig bara att jag skriver ordet. Melodifestivalen. Visserligen så är musik, och kvinnor, en sak som kan göra mig riktigt arg.

Att exempelvis höra Rihannas Umbrella kan få mig att vilja gå bärsärk. Eller något av den där jävla Per från Halmstad.
Men nu handlar ju inte Melodifestivalen om musik, för de som intresserar sig för Melodifestivalen är inte intresserade av musik. Det är som att säga att man gillar porr och har sett Bullens brevfilmer, eller fotboll, och kan nämna Victoria Beckham.
Fy fan.
Att det är underhållning, ja, det kan jag köpa.

Men vilken jävla idioti.
Ett helt jävla land som blir förslavat under några månader. Det är inte sunt. Inte alls. Hade Melodifestivalen funnits i 30-talets Tyskland så hade förmodligen Adolf Hitler dragit nytta av fenomenet:
"- Jaha, ni tyckte att Incschela Bong Forschamnn´s låt var bra! Så kul! Då röstar ni väl alla även för att vi eliminerar några miljoner judesvin, homosexuella, handikappade och andra missanpassade. Ingen som säger emot? Skönt!"
Ja fyyyyy fan.

Ni är ju dumma i hela jävla huvudet allihopa.
Avslutningsvis, innan jag koleriskt går till sängs, så vill jag citera Throbbing Gristle:
"Entertainment through pain!
Entertainment through pain!
Entertainment through pain!"

...och inte genom lättja.

9 kommentarer:

Anonym sa...

håller med dig fullständigt Wayne. Kul å se att du är game as fuck - nu tar vi dem!

Jokim sa...

Skulle du ändra uppfattning under dagen så e du välkommen hem till mig kl 8 för en religiös upplevelse.

Yvette sa...

Rihanna är den mest överskattade "artisten" i modern tid. Hon frambringar ett intensivt hat i mig. Men Umbrella är inte ens i närheten av Unfaithful som man ett tag enbart kunde undvika att plågas av om man inte gick utanför dörren.

Jag tänker för övrigt stanna inne tills melodifestivalen är över också. Och inte utnyttja internet, teve eller telefon...

Wayne sa...

Evil Cunt: Tillsammans är vi starka

Jokim: Har du inte tagit din medicin min vän?

Yvette: Du är klok, verkar rar, OCH gillar Sisters of Mercy!! Va fan är det här? Finns du riktigt?

Yvette sa...

Nämen oj vad generad jag blev trots att jag alltid hävdar att jag är underskattad. Ja, jag är helt på sant.

Anonym sa...

Oj, jag måste ha navigerat fel nu på morgonen...jag trodde att jag skulle läsa Wane-Blog; Hamnade av misstag på Match.com.
Get a room.

Yvette sa...

Missunsamma slyna. Det är alltid nån som ska gnälla så fort jag får lite uppmärksamhet.

Anonym sa...

Ur en missunsam slynas synvilkel finns det alltid folk som ska gnälla sig till uppmärksamhet.

"Kan ni sluta vara så jävla förutsägbara hela tiden.."

Yvette sa...

Haha, vad roligt. Det var sagt in all good fun. Ge sig med personangreppen! Puss!