tisdag, februari 12, 2008

I hate the tv

Som student har jag mycket tid över till att ligga naken på hallgolvet och filosofera över förlorad kärlek och missade tåg. Men ibland inser jag att det inte är speciellt kreativt. Min själ kommer ändå aldrig att bli fri från asbest och skam.
Då tar jag mig samman.
Och lägger mig i framstupa sidoläge på soffan.
Och glor på tv med ett öga.
Och kommer till insikt om att det är bättre att ligga naken på hallgolvet.
För jävlar vilket skräp det är på tv under dagtid (jo, även under kvällstid). Alltså va fan är det frågan om? Det är ju bara såna där spelprogram överallt där man ska ringa in till en storbystad skånska, som förmodligen är hög på amfetamin, och gissa på ett ord eller svara på vad svenska landslaget i ishockey kallas:
1, Tre Kronor
X, Tjugofem Ören
2, Hororna från Österrike.
Det är bara idioter som ringer in. Och min telefonräkning är numera högre än Babels torn.
Eller så är det Dr. Phil, Oprah Winfrey eller Montel Williams. Har man riktig jävla otur så är det Ellen DeGeneres show.

Fy fan.
Vad hände med de gamla hederliga Ricki Lake och Jenny Jones (hon var het!)? Då kunde man ju i alla fall sitta med lite mysballe när ämnen som "My teen dresses like a slut" avhandlades.
Just nu är det skidskytte, ska det kallas sport det? Nej. I sport så används en boll. Våldsglorifierande jävla idioti kan skidskytte kallas, men inte sport.
Det är tur att Barnkanalen finns. Pingu for president!!
Tro fan att det går utför för det här landet.

3 kommentarer:

stefanmedo sa...

yer tha man for this one, wayne. instämmer till 100.

stickling sa...

Det är därför man uppfann dvd-boxar. Fast det är jävligt jobbigt att man efter fyra avsnitt måste resa sig ur tv-soffan för att byta skiva. Usch för motion.

Wayne sa...

Stefan: Tack för stödet

Stikken: Ah, det är fan fördjävligt, med dagens teknik borde man fan kunna göra skivor som rymmer minst ett dussintals avsnitt!