måndag, december 31, 2007

World war III

Nyårsafton.
Jag firar allena.
Det gör kärringen i huset mittemot också. Det verkar vara något intressant på tv hos henne. Kanske en duett med Kjell Lönnå och Lasse Berghagen?
Fan vet.
Kanske väntar hon bara på döden där hon sitter och gungar i sin pinnstol?
Som sagt, fan vet.

Och jag tänker inte gå och fråga.

Själv väntar jag på livet, men eftersom jag väntat på livet i dryga tjugosex år så ställer jag mig tveksam till att det skulle dyka upp ikväll.
En sketen jävla måndag med snålblåst och helvete.



Nåväl, jag dricker ett glas rödvin och lyssnar på Mozart.

Känns ju faktiskt sofistikerat.
Problemet är väl dock att det knappast kommer att sluta vid ett glas.
Har några flaskor.
I värsta fall springer jag väl senare runt naken i trapphuset och slår frenetiskt med ett paraply på trappräcket.

"Vadå jävla sluta slå, grannjävel? Jag spelar ju för fan industrimusik fattar du väl! Kritisera inte det du inte förstår! Dumjävel!"

Men mest troligt är att jag sopar i mig tillräckligt och sedan drar några coola riff på luftgitarren och utnämner varenda låt jag spelar på stereon till "världens bästa genom tiderna".

För att sedan somna i fosterställning på hallgolvet.

Förmodligen med utkorgen på mobilen fylld med patetiska kärleksförklaringar till random flicknamn ur telefonboken.

Mitt mål är i alla fall att somna innan midnatt så att jag slipper ta del av kaoset när tredje världskriget bryter ut.

Jävla idioti.

Tänk på oss djur, och de människor med svaga nerver!

Gott nytt år!


Inga kommentarer: