lördag, december 01, 2007

Wuthering Heights

Idag är det lördag och jag har inte gjort mycket. Visserligen vaknade jag tidigt, och pissade, men somnade sedan om. När jag sedan vaknade på riktigt var det kallt och blött i sängen. Har ännu inte tagit ställning till om jag ska byta lakan eller om jag ska hoppas på att det torkar in tills ikväll. Det där är i vilket fall som helst ett beteende jag borde vänja mig av vid. Ingen vidare brudmagnet kan tänkas.

Vet inte riktigt vad resten av dagen har i sitt grumliga och grådisiga sköte. Kanske är jag manlig och dricker öl och kollar på fotboll med grabbarna. Eller så gör jag det som jag innerst inne egentligen vill. Och det är att lära mig koreografin till videon Wuthering Heights med Kate Bush. Det skulle göra mig lycklig, få ha en klänning och sprätta med armar och ben. Kanske skulle jag då äntligen bli hel i själen.

Inga kommentarer: