onsdag, januari 02, 2008

No more hot dogs

När jag var liten fick jag ofta höra från farsan att jag var axelbred som en huggorm.
Det stämde nog.
Och det stämmer nog fortfarande, men nu har huggormen svalt något stort jävla djur som alltför långsamt smälter. Lägg även till en mindre sensuell A-kupa i brösthöjd.
Inte snyggt.
Så därför får det nu vara nog.
Jag är trött på att beskriva mig själv som en Zornkvinna i kontaktannonser.
Jag är trött på att mumla "Jo, men desto mer att tycka om" med ett fånigt leende när någon påpekar min fetma för att sedan rusa in på toaletten och hetsäta choklad för att trösta mig.
Mitt mål är att vid påsk väga cirka... ja va fan... sisådär 45kg kanske. Det låter rimligt, 50kg vid påsk är godkänt, men vid 45kg är jag verkligen nöjd.
Nu ska jag brassa på ett par tre ägg och fundera ut hur viktminskningen ska gå till i praktiken.

Inga kommentarer: