torsdag, december 27, 2007

Bad year

2007 - Året då Amy Diamond kom i puberteten och en berusad isterbuk till danskjävel gav bakfylleångesten ett ansikte. I ett försök att vara lika viktig som exempelvis Bionda eller Ebba von Sydow kommer här min årslista:

Årets skiva 1: Einstürzende Neubauten – Alles Wieder Offen

Årets heldag: Med Soda en söndag på Hotty och Birdmans balkong sista helgen i april. Solen sken, kebaben var god, efter lite spya så var även ölen god igen. Det pratades utrikespolitik och muff, så som det ska vara.

Årets prata först – tänk sen: "Du, vart går egentligen gränsen för grovt narkotikabrott när det gäller röka? ... Eh, alltså jag undrar åt en polare... ". Sulan till en okänd jurist på ett tåg.

Årets konsert 1: Antony and the Johnsons, Rättvik, Dalarna.

Årets mest skitnödiga boktitel: Ronnie Sandahl – "Vi som aldrig sa hora". Killar som utger sig för att aldrig sagt hora, oavsett sammanhang alltså, var dom som skulle vara "hyggliga" och hålla bort håret när de fulla fjortonåriga flickorna skulle spy. Samtidigt hade de givetvis stånd och bara väntade på att flickstackarna skulle däcka. Jävla hyckleri. Och nej, jag har inte läst boken.

Årets skiva 2: CocoRosie – The Adventures of Ghosthorse & Stillborn

Årets möte: Med Amy Winehouse i Norge såklart. Ett möte om ni frågar mig i alla fall, kanske inte om ni frågar henne.

Årets mest oväntade kommentar: "Vill ni ha en spark i ansiktet?" Sagt av en pundare på cirka 145 cm på Järntorget i Göteborg till mig och Soda. Vi avböjde.

Årets film: This is England

Årets konsert 2: CocoRosie, Göteborg.

Årets besvikelse: Helena-med-lökarna sa att vi skulle knulla i en buske. Det har fortfarande inte hänt, och det gör ont i själen.

Årets irritationsmoment. Alla jävlar som gnäller på borgarna... när dom själva röstade fram skiten. Håll nu käft, och ta en ordentlig tankeställare i tre år. Själv så får jag gnälla precis hur högt jag vill. Det är t.ex. borgarsvinens fel att jag nu har ont i halsen. Så det så!

Årets ligg: Äsch...

Årets skiva 3: M.I.A – Kala

Årets låt: Grinderman – No pussy blues

Årets hjälte: Jag. Jag hjälpte en kille i rullstol uppför en liten sluttning. Vet inte om han ville ha hjälp egentligen men jag drog ändå och jag väntar fortfarande på dagens ros i lokaltidningen.

Årets mest slitna fras: Till helgen blir det fan lugnt.

Äh, nu kommer jag inte på något mer. Förutom vinsten i öldrickartävlingen och vissa onanitillfällen så har det överlag varit ett ganska trist år.

"A wave of sensuality fucks that smooth hole. Yes, this has been quite a bad year"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Som vanligt en nyanserad och välbalanserad årslista. Tycker dock att du kunde ha nämnt den håriga dvärgen du älskade med i Götet, då hon, enligt din egen utsago var "det häftigaste som hänt dig"
Må väl.

stickling sa...

Nåja, nya tag nästa år. Om den kommande miljökatastrofen inte slår till under 2008 lär det ju finnas buskar även då.

För övrigt så hoppas jag innerligt att jag inte är den håriga dvärgen i Götet. *hålla tumme*