tisdag, december 18, 2007

Just one kiss

Idag hände något märkligt på universitetet.
Jag tror att jag blev kysst.
Lite lätt i alla fall.
Johanna i klassen skulle åka hem till Falköping, Falkenberg eller Falklandsöarna eller vart fan hon nu bor över jul. Vi stod i vilket fall som helst utanför entrén och när vi kramades och sa god jul till varandra så tyckte jag att jag kände hennes läppar mot min hals. Senare på väg hem så fick jag lägga mig omtöcknad i ett dike och försöka börja andas normalt igen. Nu har jag tagit mig samman och kommit fram till två möjliga anledningar till att jag blev kysst.

Alt. 1. Johanna har under hela terminen varit förälskad i mig och att genom att diskret trycka sina läppar mot min hals ville hon säga "Jag kommer sakna dig oerhört under jul och jag kommer alltid att älska dig".

Nu till det mer troliga, tyvärr.

Alt. 2. Johanna har under hela terminen varit äcklad av mig och kände sig tvingad att dela ut en kram. Hon tänkte "Jaja, det är ju snart jul, kan väl ge den sorglige fan en snabb kram". Och när hon tog ett djupt andetag och samtidigt försökte vända bort huvudet så hamnade hennes läppar av misstag mot min hals då jag ivrigt vräkte mig fram.

Hm...det är svårt att tolka signaler ibland.

"Somebody died for this
Somebody died for just one kiss"

Inga kommentarer: