fredag, december 07, 2007

Sheep

De nätter då jag ej kan sova (icke de när tjack rör sig i kroppen för då accepterar jag fakta) försöker jag tänka på fina saker för att kunna möta John Blund.

Jag försöker glömma svetten som blöter min rygg och de ångestframkallande tankarna om vad jag gjort, och inte gjort, i mitt liv.

För att kunna somna brukar jag då räkna får. Till en början är allt vackert. Små fluffiga lamm hoppar över ett hinder i gemytlig sommarmiljö och jag står nöjt vid sidan och räknar.

Ett litet lamm, två små lamm, tre små lamm etc.

Jag känner hur tröttheten och John Blund kommer allt närmare.
Men i samband med det där så kommer oftast en arg jävla tacka med smutsig päls.

Tackan ger mig ett elakt fåröga och bräker som om hon vore Djävulens avkomma.

Tackans otäcka bräkande väcker då fåraherdens uppmärksamhet som kommer springandes.

"Varför står du och gnider dig mot en stolpe i min hage, pojkjävel?" skriker fåraherden.

"Jag gnider mig inte mot någonting, jag bara räknar fåren så att jag kan somna någon gång" ropar jag tillbaks.

När jag börjar retirera och återvända till svetten och ångesten i sängen så kommer ändå en hel jävla lynchmobb med fåraherdar.

Fåraherdarna har stora påkar i händerna och jag börjar springa för att ta skydd.

"Vi ska dräpa den jävla horungen som knullar våra får" skanderar de högt.

Jag springer, och springer och springer.

Mot frihet.

För att sedan snava på någon jävla höball.

Kuk.

Lynchmobben hinner ifatt mig och bearbetar beslutsamt och aggressivt min kropp med sina påkar.

Det är ungefär där som jag beslutar mig helt för att sluta räkna får och inse att jag inte kommer att somna alls.

Då har det oftast blivit morgon.

Och då knallar jag bort till den närliggande gymnasieskolan för att räkna flickor som går in i damernas omklädningsrum.

Gnidandes mot en brandpost...

Inga kommentarer: