torsdag, december 13, 2007

Simply the best

Idag när jag naken gick runt i lägenheten och fortfarande firade vinsten i öldrickartävlingen genom att dra tuffa riff på luftgitarren fick jag reda på tentaresultatet från i fredags. VG.
Därför vill jag tacka:
- Mig själv givetvis.
- Han som uppfann tjack (Jag tar för givet att det var en man. Kvinnor har bara lyckats uppfinna gnäll, mens och ”huvudvärk”)
- Hon den snygga bruden på klistermärket på bananerna. Fan va söt du är.

Jag vill inte tacka:
- Gud. Gud, om du läser det här, så vill jag bara säga att du är en jävla sopa som aldrig trott på mig. Därför tror jag inte längre heller på dig. Om du trots allt finns så kan du dra åt helvete.
- Hon den snygga bruden på klistermärket på bananerna. Fan va svårflirtad du är, du kan väl i alla fall svara på tilltal.

Jodå så att va fan… det rullar på. Det här har utan tvekan varit den bästa veckan i mitt liv sedan jag gjorde hattrick i knattefotbollen (visserligen kanske det inte räknas som ett äkta hattrick då två av målen var i det egna lagets, men ändå). Jag menar först öldrickarmästare, sedan ett gott resultat på tentan. Om jag bara får knulla snart är mitt liv fulländat. Jag kräver inte så mycket mer. Fast egentligen så nöjer jag mig med en kram. Det vore fint.

Imorgon åker jag tillsammans med Zombie och Ginger till Stockholm. Där ska vi hälsa på Varulven och gå på konsert. Stockholm är Sveriges huvudstad och jättestort. Det är lätt att gå vilse. I Stockholm finns det olika affärer och knarkare. Det vet jag, för jag var där på i skolresa i sjätte klass.

Planen för konserten är den vanliga. Dricka måttligt innan, och kanske ta en eller två öl under spelningen. Det vore fint om det kunde bli så. Och inte som det brukar vara. Packad som fan när man anländer, ser två låtar för att sedan hänga i baren och försöka ligga med de lokala glädjeflickorna, utan framgång. Sedan gå och inhandla merch ”- Girlie size? Jo men jag har ungefär samma kroppsstorlek som när jag var nio, den tröjan passar fint”
Får se hur det blir. Nu ska jag fortsätta spela luftgitarr. Fuck yeah!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men det var som fan Fredrik! You are on a roll, my friend. Grattis till tenta-VG, inte illa. Då kan du ju faktiskt börja slappna av lite, ta det lugnt, stanna och lukta på blommorna, kanske skriva en liten bok... Jag vet att jag tjatar. Men om du bara gjorde det någon gång skulle jag slippa det.

Anonym sa...

Scoore! Med VG så är du helt värd att skaffa duffel och randig halsduk som en riktig student sig bör!Fortsätt tjacka, it really works for you...
Ha så kul i helgen!

Till de inblandade i den påstådda öltävlingen;
någon måste snarast avslöja att öltävlingen var riggad, annars kan Wayne tro att han klara mer än vad han gör, då kanske det går snett i storstaden.