lördag, december 29, 2007

Funeral party

En väninna frågade en gång vilken musik jag tänkt att ha på mitt bröllop. Jag undrade då förstås va fan hon menade och hon sa att hon menade precis vad hon undrade. Jag satt som ett frågetecken och medgav sen att jag inte ägnat bröllop en enda tanke.
Känns ju en aning avlägset.

Begravning däremot, där har jag hyfsad koll på musiken.

Men till att börja med så är mitt mål att svenska regeringen avsätter X antal miljoner inför min död. Miljonerna ska gå till att abonnera Unter den Linden i Berlin. Där ska min kropp transporteras fram, med ett följe av hundratusentals vackra gråterskor. Tillslut ska min kropp ligga på lit de parade vid Brandenburger Tor och Lena Olin ska hålla ett känslosamt tal. Kanske utlyser FN 3 månaders världssorg.

Nu kanske det inte riktigt blir så, men man måste ju hålla framtidsplanerna vid liv.

Och om framtidsplanerna går åt helvete så har jag ändå koll på musiken.

Begravningen ska börja med något rivigt, något som säger till de ca 7 begravningsdeltagarna att – Nu håller ni käft, för nu börjar det. Kanske Prolog, samt Feurio! med Einstürzende Neubauten. Sedan är det valfria låtar med The Cramps, Nick Cave (dock icke Deanna) och Tindersticks som gäller.
Näst sista låten blir Il N'y A Pas D'amour Heureux med Francoise Hardy. Jag tror Amour betyder typ knulla och det verkar ju kul.

Avslutningsvis blir det i alla fall Perfect Day med Lou Reed. Detta mästerverk.

Oh it's such a perfect day,
I'm glad I spent it with you.
Oh such a perfect day,
You just keep me hanging on,
You just keep me hanging on.
Just a perfect day,
Problems all left alone,
Weekenders on our own.
It's such fun.
Just a perfect day,
You made me forget myself.
I thought I was someone else,
Someone good.

För de som orkat/känt sig tvingade att ta sig till ceremonin så avslutas den med ett stort glas öl på närmsta ölsjapp. Inget jävla kyrkkaffe eller va man sysslar med.
Jaja, det var väl allt.

Ps, Jag är inte självmordsbenägen. Jag har en Lena Olin att kliva på innan jag kastar in handduken. Så till alla er som redan korkat upp årgångsvinet eller champagnen och satt på er partyhattarna!:
- Eat my fuck, you cunts!

Edit:

Ps 2, Den kanske inte passar in på dödsfesten (eller jo, det gör den nog) men detta blir i alla fall ett tillägg på årslistan.

Årets låtupptäckt: Queen – Death on Two Legs
Helvete va bra den är!
Den kan ni väl sno från Internet, kids.

4 kommentarer:

stickling sa...

Jag kommer. Och jag lovar dig, har vi inte avklarat buskligget innan dess så ser jag till att fixa det då.

Anonym sa...

Perfect Day är på min lista också. Vi kanske kan samsas, barn ska ju faktiskt dela med sig.

Anonym sa...

Stickling: Men du, naturligtvis gör du som du vill, men är inte nekrofili olagligt? Men det är väl dock inget jag kommer lida av.

Sofia S: Vi kan samsas! Och ta vara på din barndom, ty snart tar bitterheten över...

stefanmedo sa...

jag funtar på wham.

wake me up before you go go.