onsdag, februari 07, 2007

No pussy blues

Trött som fan och lätt döende i förkylning.
Har ägnat dagen åt att skicka brev till olika bokförlag. Passade på att slänga iväg ett till Lena Olin också. Söker pengar för att kunna täcka upp mat- och sprit- och resekostnaderna för min planerade bok. Boken ska heta ”Onanistens resa” och målgruppen kommer att vara unga killar och ensamma män(dock inte i kombination, risk för fadd eftersmak som ingen tycker om).
Innehållet går ut på att undertecknad ger sig ut på en resa och skildrar jakten på den perfekta runken.

Det ultimata vore väl kanske att ge sig ut på jakt efter det perfekta ligget. Men va fan, man måste ju vara realistisk. Visserligen skulle man ju kunna besöka glädjeflickor och dylikt. Men det är ju som att gå på zoo. Man vet om redan från början att man kommer att få se spännande djur, och då är det ju ingen match. Det är ju inte som att ge sig ut i skogen, av en slump dyka på ett lodjur som man brottas med, och sedan dra historien för att impa på tjejen i närbutiken!

Men vart hittar man egentligen den perfekta runken?
Är det under en filt längs strandpromenaden i Nice? Är det på en myr i Österbotten, Finland? Är det intill bardisken på något hak i Dresden? Är det på en klippa, samtidigt ätandes tsatziki, i den grekiska övärlden? Är det på nattåget mellan Wien och Paris? Är det på Österlen samtidigt som det regnar och man vet att Johannes Brost smygkikar?

Ja, jag vet inte. Men jag känner att jag måste få reda på det. Allmänintresset är säkert stort det med.

Dagens världens bästa låt är: Tindersticks - "Her"


3 kommentarer:

Kulturkoftan sa...

Underbart projekt! Börja med modernista och vertigo, de nappar med all säkerhet. Själv börjar jag falla i djup förälskelse i en låt- tror den heter People just ain't no good..? Tror det är ngt du brukar slänga dig med. Eller är jag ute och cyklar?

Anonym sa...

Jag tycker att du ska satsa på Ordfront, rödvins-runk-vänster som du är! /Soda

Anonym sa...

Du måste förstå att jag inte kan sitta här i England och vänta på dig när du
PLANERAR EN RUNKRESA,

baby?

Hångel (trots allt).