söndag, februari 04, 2007

Inner flight

D, det ludret, som befinner sig i Paris skickade sms
”Tre Hoegaarden till frukost…måste ju representera Sverige”

Är i och för sig inte alls avundsjuk på att den jäveln dricker Hoegaarden. Det smakar ju blomvas. Men att han är i Paris och helt legalt får dricka öl till frukost retar mig. För det är ju det som är det fina med att vara på bortaplan. Ta en frukostöl, ett par tre till lunch, kanske en drink till eftermiddagskaffet för att slutligen sätta i gång på allvar vid femsnåret. Försöka klämma in något Eifeltorn, en trasig mur eller en spansk trappa mellan varven. Ja fan, det är nog dags för lite semester snart.
Frågan är vart. Och med vem. Eller ja med vem är inte så mycket att fundera över. Börjar bli van att umgås med mig själv.
Anyway, Hamburg, Europas rövhål går bort direkt. Den staden har aldrig bringat mig lycka.
Avfärdar även Storbritannien direkt. Fast jag skulle vilja åka till Newcastle och hota fotbollslaget där som orsakade att mitt tips rök igår. Men hot är väl inte min starkaste sida.
Fan…vart ska jag åka. Ska ju i och för sig åka till Närke på lördag med jobbet. Alltid något att se fram emot. Dela rum med Lovisa från lönekontoret. Är lite nervös för att jag ska bli full och försöka vara ”charmig” när vi ska sova. Helvete. Och i juni ska ju jag, Soda och Slabben till Rättvik och gå på konsert. Det ska bli kul. Folkdräkt och sprit. Mygg och björn.
Men det är ju fan trehundra månader till juni. Och det känns som en lång tid. Och att åka till Närke med jobbet ser jag inte alls fram emot. Jag ljög för att verka lyckad. Att man ska behöva umgås med pöbeln på fritiden också.

Jag vill att något ska hända nu.
Idag.
Gimme some love!
Gimme some ass!

2 kommentarer:

carro sa...

Hade ingen aning om det här med bakverkskulturen. Har däremot hört att det förr i tiden härjade ett folkslag i mellaneuropa som kallades langobarderna. Detta namn fick de på grund av sitt mycket långa skäggg. Okej, det kanske inte hade med saken och göra direkt, men svårt att hitta på vad man ska skriva ibland...Jag tycker att du ska åka till Dublin den 17 mars. Då är det st patricksday och fest från morgon till kväll. Man kan roa sig med att dricka många öl, lyssna på gubbar som spelar fiol och bära roliga irländska huvudbonader.

Anonym sa...

Kom till storbrittanien och du får både love och ass förihelvete.

Eller så kan vi ses i Barcelona på min birthday i mars.

Kan vi ha trekant med Anyuru förövrigt? Jag vill det.

Att sluta röka är faktiskt lättare än vad man tror! Prova!