onsdag, februari 21, 2007

Monkey with your tail

Beware!
Världens hårdaste tjej kommer tillbaka till Sverige!!
I mars dyker Apa upp igen efter ha trillat omkring i Australien alldeles för länge. Officiellt har hon jobbat och pluggat. Off the record har hon nog mest käkat kängurus, avverkat män, druckit sprit och puffat gräs. Typ. Jag har känt Apa i tio år och det är en ful liten fan. 159,5 cm lång. Den där halvan är väldigt viktig. Hon har två väldigt stora ögon, så egentligen ser hon ut som två vandrande ögon med lite svart rufs på. Hon är snäll som få…Och faktiskt ganska söt när jag tänker efter. Apa är den enda människa jag känner som efter ett bråk med sin partner rusat ut på gatan med en vinare under armen. Stilpoäng för sitt dramaqueen-agerande! Det är bra att hon är liten, för det är så jävla enkelt att slänga upp henne på axeln när hon börjar bli för uppspelt vid hyllorna med godis i affären. Apa kan dock vara en slug jävel. När vi var på Emmabodafestivalen något år så fick hon mig att ha dåligt samvete flera månader efteråt. Jag bad om ursäkt minst hundra gånger. Anledningen till det var att hon sade att jag hade sparkat henne i huvet när hon låg i sitt tält. Jag hade väl mest ruskat lite på tältet för att få ut henne. Vi skulle ju spöa den där jävla Olle Sarri ihop. Men hon hävdade alltså att jag sparkat henne i huvet och eftersom jag var ganska tankad när det hände så kunde jag väl inte direkt protestera. Långt senare kommer det fram att jag inte alls sparkat henne i huvet.
Hon ville bara knulla ifred. Den lille fan.
Anyway, det ska bli fantastiskt att hon kommer hem. Hon ska få en massa kramar. Och njurslag.


Syster Wayne ska se till att Apa inte fryser i vinterkylan. Med sprit och tabletter.

Inga kommentarer: