fredag, februari 02, 2007

Let´s get fucked up

Comeback ikväll!
Ikväll gör jag entre på den dekadenta spritscenen igen.
Hoppar utan att tänka efter ned i brännvinsflodens starka strömmar. Yeah!
Så mycket glädje och ångest i ett och samma vattendrag som Soda en gång uttryckte det.

Ikväll kommer kvinnorna älska mig. De kommer åma sig runt mig, smeka min kropp och lidelsefult erbjuda sin kärlek. Männen kommer med respekt i ögonen att bjuda på dyr sprit och dunka en i ryggen. . Motorcykelgängen kommer dra sig undan, tillbaks till sina hålor. Nu jävlar är Wayne Nilsson på banan igen.
Beware!

Det kommer bli en fantastisk afton. Det kommer…eller förresten, det blir väl som vanligt.
Fan.
Sitta i ett hörn, klaga över att det är värdelös musik. Att det bara är idioter ute. Att tjejerna är för fula. Att tjejerna är för snygga så man känner sig underlägsen. Att ölen är dyr. Inse att man fan borde stannat hemma. Sitta och gnälla över att man är singel, och om det mot alla odds skulle komma en kvinna och tala med en så framkallas endast gutturala läten och man framstår som förståndshandikappad.
Glo ut över pöbeln på dansgolvet som dansar till Jimmy Jansson eller Basshunter och nynna på ”How soon is now” med the Smiths
"There is a club if you'd like to go
So you go and you stand on your own
And you leave on your own
And you go home and you cry and you want to die”

Gå hem, lägga sig med en klump i halsen. Krama om kudden, lyssna på Mercury Rev. Somna med insikten om att man är totalt talanglös, fittlös och framtidslös. Somna med vetskapen om att man endast är kapabel till att dricka sig nästintill medvetslös.

Helvete vad laddad jag blev nu.
Ha en häftig fredag kids!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha. I love you!

Om jag var en sådan där tönt som skrev "lol" så skulle jag skriva det nu!

Hoppas du fick en bra kväll trots allt babe!

stefanmedo sa...

lol

Anonym sa...

vi är helt klart i samma tillstånd.

Jag tycker du hör hemma här. Vafan. Ett år sedan Glasgow. Dags för reunion don´t you think?