torsdag, oktober 28, 2010

Pablo Picasso was never called an asshole

Jaha ja, då är man tydligen med i försnacket till Stora kulturbloggpriset. Varför eller hur eller vad vet jag inte riktigt.

Lika otippat som välförtjänt sade hästhandlaren när han kom till himlen.

Det där ovan har jag snott från Peter Apelgren. Jag vill vara kompis med Peter, men det är en annan historia.

Trots att jag har odlat ut en kulturell skepparkrans så ser jag dock Chevy Chase som en större skådespelare än Klaus Kinski och kommer nog inte bli nominerad till nåt pris.

Men jag är lite som en svensk idrottsutövare på elitnivå som tränat stenhårt i 15 år inför ett OS och blir utslagen i försöken efter en bedrövlig insats och tröstar sig själv med – det var ju ändå roligt att få vara med, det var god hotellfrukost och så.

Nu är det gonatt och lite kulturell underground video med Nåjbaten. Låten är för övrigt perfekt att lyssna på i kollektivtrafiken när alla bara sitter och glor och längtar bort eller vad de nu gör. Ett fint soundtrack en regnig torsdag i slutskedet av oktober. Hej då.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa, va bra du är!//P

Till dig, om du vill sa...

Har precis bestämt mig för att du ska bli min musiksmak-bestämmare framöver. Nåjbaten var bra. Woven-nåt också. Och jag har tröttnat lite på Julio och Seebach. Trevlig helg!

Anna Nio sa...

Men vem ska man muta/döda/torrjucka mot för att se till att du står högst på prispallen, då? Jag utgår från att alla prisutdelningar innefattar pokaler, kranskullor och prispall, annars är det ju bara bogus!

Lars sa...

har inget mad saken att göra men bekräftar min tes om att australiensare är dummare än tåget.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8047103.ab

Wayne sa...

P: Guuud ja.

Till dig: Mycket klokt av dig! Då börjar vi med en söndagslista http://open.spotify.com/user/stor%c3%b6ra/playlist/3CAUhLinw5tOYgcmrgZljz och så lite allmänt blandat http://open.spotify.com/user/stor%c3%b6ra/playlist/39EuqqdDh6tOmjn4iirrFx

Anna: Du, det har jag inte en endaste aning om. Och jag håller verkligen med om det övriga.

Lars: Sant, men det var lite roligt också. Men mest elakt.