fredag, december 05, 2008

Little empty boat

Jaha, och så här jävla kul var det att vara tillbaka i Sverige. Inatt satt jag på ett flygplan mellan Addis Abeba och Stockholm. Jag sov ingenting, det är bara kärringar som sover i upprätt ställning. Jag funderade på ett blogginlägg, det skulle innehålla en intervju med mig själv. När jag många timmar senare kom hem så försökte jag skriva ner intervjun. Jag skrev ett par sidor. Det blev inte lyckat. Det är sällan det blir lyckat. Så därför skiter jag i intervjun med mig själv. En utförlig rapport kommer istället senare, nu måste jag uppdatera mig om vad borgarsvinen har gjort för att försämra tillståndet i det här landet ytterligare.
Men mest måste jag sova, borgarsvinen får egentligen vänta.
Det finns ett behov av vackra drömmar inatt.
Ge mina öron Leonard Cohen.
Ge mitt huvud en gudsförgäten kudde.
Ge min kropp något som doftar gott och känns mjukt.
Ge mig.
Hej då.

Inga kommentarer: