lördag, december 13, 2008

God´s gift (maggot)

Jag är husdjursvakt. Det är Den Lille Ettriges husdjur som passas. Husdjuret är en liten larv som han fick med sig i salladen från den där butiken som säljer gammal köttfärs och tillhandahåller horor på lagret. Själv hade jag nog arkebuserat larven på stört, eftersom jag är av den uppfattningen att djur som inte har minst 60 centimeter i mankhöjd och päls inte fyller någon vettig funktion. Men nu är vi ju alla olika och det är nog bra. Och eftersom jag fått förtroendet att ta hand om larven över jul så är jag snäll mot den. Jag tar uppgiften på fullt allvar. Just nu dricker vi julmust och tittar på Dansbandskampen. Eller ja larven dricker vatten, jag tror inte att kolsyra är bra för den lilla magen.

Det här kunde jag valt att vinkla på ett annat sätt. Ett sorgligt sätt. Lördagskväll, 27 år, sällskap av en larv och glor på ett gäng russin som rör sig tät ihop i takt till kass musik.

Men det är inte så illa. Jag har ju hälsan, det får man inte glömma bort. Och i ett brev så meddelar Skatteverket att det utgående saldot 2008-11-29 var +40. Allt tjat om finanskris hit och dit är uppenbarligen väldigt överdrivet. Men jag kanske borde höra av mig till Fredrik Virtanen och erbjuda ekonomisk rådgivning så att stackaren inte förlorar mer miljoner. Jo, det ska jag göra. Det vore en fin gest från min sida. Nu ska jag mata larven med lite tomat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en god människa du, mor din måste vara stolt.

Wayne sa...

du får gärna tro det iaf. ibland är hon kanske det. och ibland inte.