söndag, april 08, 2007

Wrecking ball

Det snöar och är söndag. Imorgon är det måndag men söndag igen. Jag gillar inte söndagar. Söndagar får mig att känna mig ensam och fantisera om märkliga saker. Idag har jag fantiserat om att jag är på en social tillställning iförd en vacker klänning. Människor samlas runt mig och säger ”Åh va fin du är i din klänning”. Då skrattar jag lite generat och gör en svepande gest över min kropp och säger ”Nämen den här gamla trasan” och sedan sippar jag lite lätt på mitt glas med bubbel. Sedan säger de ”Men vad har du gjort med håret?” och jag svarar ”Äsch, jag har ju bara satt upp det med diadem lite snabbt” och hopen replikerar med en trånande suck. De fortsätter med sitt smicker och längtande blickar och ger mig komplimanger för stövlarna och mitt smink men påpekar att jag ändå är finast som person och att det ytliga bara är en bonus. Jag hinner inte svara för att en mörk främling tar tag i min arm och leder mig till övervåningen. Där knullar han mig hårt och stumt och säger ingenting utan andas bara lite extra tungt när han trycker på. Det är inte alls skönt utan gör mest bara ont men det gör ingenting för jag är världens lyckligaste man i en vacker klänning. Som sagt, jag gillar inte söndagar.

2 kommentarer:

stefanmedo sa...

Vilket mindfuck.

Mycket bra.

Kulturkoftan sa...

Det är bra gött att vara kvinna.