fredag, april 20, 2007

I can´t see your face in my mind

På väg hem från Samhall idag i blåst och jävelskap efter ännu en trist tillvaro så mötte jag en tjej från gymnasiet. Hon höll en annan tjej i handen. Det gjorde mig lite glad. Så fint att finna själv och utvecklas. Men det som gjorde mig mest glad var att jag mindes att jag sett hennes muff på en klassfest. Det gjorde min dag.

Ibland så krävs det så lite.

Lätt glad i hågen gick jag senare på krog för att träffa Peachy. Vi drack alkohol, jag drack ale för att verka mogen och världsvan, och filosoferade om vackra män. Då gick X förbi utanför fönstret. Med en man i sällskap. En jävla tönt om ni frågar mig, men jag är ju lätt partisk i frågan. I alla fall så förstörde det min kväll.

Ibland så krävs det så lite.

Nu är jag en aning full och ska lägga mig. Ska fundera på en tjej från Farsta som bor i England. Och lyssna på Pulp. Det kommer att göra min natt.

Ibland så krävs det så lite.

"I will take you from this sickness, dinner parties and champagne
I'll hold your body and make it sing again.
come on - sing again,
let's sing again"

Inga kommentarer: