lördag, april 21, 2007

For heaven´s sake

Kunde inte sova inatt så jag skrev ett brev till Gud.

”Hej Gud!
Hur mår du?
Med mig är det ok. Med ”ok” så menar jag alltså att jag inte är döende i feber eller något annat hemskt. Jag är frisk och levande men dock lite trött på min livssituation. Undrar om du kan hjälpa mig och ge mig lite vägledning. Det jag vill är att få rätsida på tillvaron och lista ut vad jag vill göra med mitt lilla liv. Jag har ju sökt in till universitet för att verka intellektuell eller vad det heter. Kan du påverka så att jag kommer in? Och sedan så vill jag knulla, men du kanske tycker att jag borde gifta mig först? Jag vet dock inte om jag är mogen för det är än. Vet inte heller om jag tror så speciellt på det där med giftermål. Jag menar, se på hur det gick mellan Prins Charles och Lady Di! Är Lady Di hos dig nu? Eller skickade du ner henne att skyffla kol hos han där nere för att hon var ihop med någon som inte såg ut att komma från Västeuropa? Du gillar väl bara vita människor eller? Som redan har mat på bordet så att du slipper jobba liksom.

Ja du Gud, jag är fullt medveten om att vi två kanske inte haft den bästa relationen genom tiderna. Det var ju mycket med uppånedvända kors och pentagram där i tonåren. Men det var ju liksom bara en liten fas. Men du vet väl att jag var i kyrkan runt jul för en sisådär 7 år sedan? Dum fråga, klart att du vet. Du vet ju allt. Men oss emellan så var jag där mest för att imponera på det där psykfallet jag var ihop med då. Visst är det märkligt att i början gör man saker man inte vill för att imponera?. Sedan gör man saker man inte vill för att slippa bråk. Sedan ger man fan i att göra saker man inte vill för att ställa till med bråk. När dom ändå inte fattar vinken får man dricka sig full för att våga göra slut. Ja fy fan, det är så mycket med känslor och relationer.

Sedan det där med att jag inte konfirmerade mig. Alltså jag tycker ju att jag borde få lite pluspoäng för att jag ändå var ärlig och sa ”Nej, stopp, hallå, vänta, det där är inget för mig”. För du måste väl för fan fatta att ingen konfirmerade sig för din eller din avlidne sons skull, eller ja, en på tjugo kanske. Men den stackaren var väl körd från början. Nä du vet att de ville bara ha presenter. En moped, ett pärlhalsband eller en språkresa till Brighton. Och på det där konfirmationslägret som de åkte på så rökte de bara brass, sniffade lim och sysslade med avancerad petting. Usch så respektlöst.

Jaja, jag hoppas på ett gott samarbete i alla fall.
Kram Wayne Nilsson 25 år.

Ps – När jag skrev kram så menade jag inte på något sånt där bögigt sätt. Jag vet ju att du inte gillar sådana där heller. ”

2 kommentarer:

stefanmedo sa...

Nice.

Hoppas att du kommer in på universitet. Håller också på och söker. It's that time, yo.

Fatima sa...

Göteborg! Here we come!