måndag, april 02, 2007

Let love in

De låg i gräset. Hon med sitt huvud mot hans bröst. Det var deras andra träff.
Den första hade slutat med kyssar på kinder och händer vid ryggslut. Det fanns en viss förväntan i luften. Två unga människor skulle finna kärlek och lycka hos varandra.
- Jag tycker det här börjar kännas mysigt. Allt det här mellan dig och mig, sa hon.
- Mmm.. sa han och strök undan hår från hennes panna.
De låg tysta en stund. Fåglar kvittrade, knoppar brast och solen sken klyschigt. Hon började sjunga ledmotivet från Bodyguard lite sensuellt.
”And I will always love youuuooo…”
Det lät jävligt illa, men det var väl charmen med det hela.
- Kan inte du citera någon film. Jag älskar verkligen sånt, sa hon.
Han började tänka febrilt. Film var absolut inte hans grej. Inte alls. Men nu var det en fråga om kärlek, trosor som skulle smekas nedför lår och stulna hjärtan. En fråga om liv och död för en ung man.Den enda film han hade sett var ”När lammen tystnar”.
- "I can smell your cunt", sa han.
Efter ett par hårda ord låg han ensam på gräset. Moln började fläcka himlen. Ett liknade en gravsten. Han gick bedrövad hemåt. Väl hemma öppnade han kylen och insåg att han hade mjölk och ost. I skafferiet fanns bröd. Han log stilla och insåg att kärlek och lycka inte fanns hos kvinnor. Varför leta hos en annan människa när kärlek och lycka finns hemma hos en själv. Kärlek och lycka bor i en ostmacka och ett glas mjölk…i ett kylskåp.

4 kommentarer:

Kulturkoftan sa...

Har du läst Sture Dahlström? Sveriges svar på Bukowski fick jag lära mig idag. Förutom du då.

Anonym sa...

Oh gee bloody icke-wiee. jag kommer aldrig att få möta min make.

Jag som hade planerat att säga "I can smell your cock" o allt.

Damn u.

stefanmedo sa...

en av dina all time greats.
den här och "for hilvede mette!"
hahaha

måste ta och kolla upp den där sture också. tackar sofia på förhand.

martina sa...

men så klockrent.