fredag, november 19, 2010

Blood on the tracks II

Jag rakade bort min kulturella skepparkrans förra veckan. Jag orkade inte helt enkelt gå runt och vara kulturell längre, det blev alldeles för många citat av Strindberg och det skulle refereras till Bergman så fort nåt schackrutigt mönster dök upp.

Det blev för mycket. Och sen så trivdes jag inte i att knata omkring i birkenstock och nötta manchesterbyxor heller.

Nu upplever jag dock att min skäggstubb är tunnare än tidigare. Det verkar som att jag blivit tunnhårig i skäggbotten. Kan det stämma?

Någon som kunde koncentrera sig på vad Dr. Quinn faktiskt sa och botade, istället för bara på hur hon såg ut, kan väl svara på det.

Nåväl.

Idag är det fredag och snart börjar På spåret. Därför kommer här andra frågan i Wayne Nilssons På spåret-tävling. Det blev ju ett sånt oerhört gensvar förra gången, det var roligt.

Vi lämnar sovande vattendrag och hamnar mellan ax och limpa.

Ni kan inte bara börja gapa om Borås hit och dit och sedan sitta glo efterblivet med halvöppen mun på skärmen i tron om att det ska börja regna konfetti och silvermynt och smällkarameller. Ni måste motivera.

Den som svarar rätt på både punkt A och B får 900 poäng. Tänk! 900 poäng! Det är jättemycket! Med 900 poäng i handväskan under kvällen behöver ni inte ha parfym eller rakvatten som jaktolja på Harrys när ni ska jaga kjoltyg eller motsvarande.

Lycka till! Hej då.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Degerfors!

Wayne sa...

Men herregud..

Anonym sa...

Svar från min finnemorsa i framsätet: Mjölby. Om det är fel kommer hon bli skitförbannad och göra resten av den här femtimmarsbilresan helvetisk - och då är den redan en infernalisk odyssé. Det var motiveringen. /angela och ritva

Lennart Pettersson sa...

Åmål. Fucking Åmål. Ligger långt bortistan och att fråntas 900 points är dom är inte bortskämda med. Själv är jag nöjd med mindre...

Anonym sa...

Bromölla! Under bron får floden sova (gammalt ordspråk) och en mölla är ju det som krävs för att få ax att bli limpa.

Bogey sa...

Vi lämnar den sömniga Viskan i Borås och åker till Göteborg där vi äter en Gustav Adolfsbakelse på Bräutigams. Visst var det rätt?

Anonym sa...

Jamen vadå "men herregud"?
Degerfors var ju min allra allra bästa gissning ju. Wayne, nu gjorde du mej lite ledsen...

Anonym sa...

Skulle det kunna vara Degersjön utanför Örnsköldsvik, ca en mil väster om Drömme och Drömmesjön? Det var även där Viktor Rydberg hade ett sommartorp och det var just Drömmesjön som var inspirationen till dikten "Skogsrået" där tjärnens sovande vatten finns beskrivet. 900? Mvh. Akademi-apa

Wayne sa...

Anonym: Förlåt. Herregudandet var inte åt din gissning, utan åt Degerfors som ort. Det var inte meningen att göra dig ledsen.

Sara sa...

Jag tror Mjölby...

Anonym sa...

Tack då Wayne, nu känns det lite bättre.
/fd ledsen och anonym, nu lättad, hoppfull och anonym.