söndag, augusti 15, 2010

Your crowbar, so far

Igår drack jag öl. Idag flyttade ölen ut ur kroppen och in flyttade ett helt dagis med barn med olika moderna diagnoser. Dagiset bosatte sig inuti mitt huvud och förde ett väldigt liv, sprang omkring och skrek och slog med pinnar på hjärnan.

Det gjorde ont. Och så var jag tvungen att städa. Vad har vi lärt oss av det här då? Jo, att det är jobbigt att flyttstäda och vara bakfull. Det hade man ju visserligen kunnat räkna ut med bakstjärten innan, det krävs det ingen examen från Yale för.

Nu ska jag försöka lära mig hur en skiftnyckel fungerar, jag har mest gått runt med den i handen och känt mig märkvärdig – Titta på mig, jag har ett verktyg här. Det är sängbenen som ska skiftnycklas bort.

För några veckor sedan höll jag i en kofot på Samhall. Den använde jag till att slå in en spik, det var en obeskrivlig känsla av makt. Skiter det sig med skiftnyckeln ska jag sno den där kofoten och gå lös med den på sängbenen. En kofot ska dock inte förväxlas med en kameltå.

Ja, det var det. Hejjävladå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blev du bakis på det där??
/P

Anonym sa...

Nej en kameltå är nånting helt annat...