onsdag, augusti 04, 2010

I can hear music

Här är en väldigt bra låt med ett band som heter Vikinger, eller Vikingarna på svenska.

Och nej, jag är inte ironisk.

Hade jag varit ironisk hade jag länkat till något av familjen Wahlgrens olika projekt. En film som till exempel Exorcisten känns överflödig när det bara är att leta upp The jolly good and happy Wahlgren family på YouTube. Och Mansonfamiljen känns helt plötsligt som sunda människor.

Det jag egentligen ville kom fram till, istället för att hacka på människor som behöver hjälp från myndigheterna, var att jag har så himla bred musiksmak. Så himla bred.

Imorgon ska jag bara börja lyssna på albanska electroband som släppte en (1) demokassett mellan augusti och oktober 1992, för att snäva till det lite.

Sen kan jag gå runt och säga att Kalë Shëmtuar, eller vad nu ett albanskt electroband heter, var jävligt bra men att de blev alldeles för mainstream efter första demon.

Då kan jag vara speciell.

Men nu ska jag sätta mig i skräddarställning framför en frys som frostas av. Det händer så många saker för det droppar och rinner och ramlar snö och is och så låter det roligt ibland och då gäller det att vara beredd.

Hej då.

Inga kommentarer: