fredag, januari 08, 2010

Dead but dreaming

Jag dog i morse. Jag blev mördad helt enkelt. Det var nån luring som kom med svarta mördarhandskar och drog en pianotråd runt halsen på mig. Bakifrån, jävla bender. Och då dog jag, jag fick ingen luft. Det var inte speciellt exklusivt. Varken Gud, Jesus, Den helige ande, nån kamrat eller släkting kom och kramades eller gav mig en klapp på axeln. Det var bara jag själv som svävade omkring lite tungt ovanför marken och tittade på mitt döda jag och tänkte mest att det där var allt en ful jävel som låg och var blå i ansiktet.

05.28 vaknade jag av att jag var död men ändå levande. Hade lite ont i armen, annars var allt som vanligt. Lyssnade på morgonnyheterna på P1 en stund, klappade på mig själv och somnade sedan om.

I övrigt på dagsfronten intet nytt. Det var en torsdag som gick. Snart kommer en fredag. Och sen kommer en måndag. Helg har vi inte brytt oss om på länge.

Nu ska jag sova och akta mig för han med handskarna.

Kram. 

Inga kommentarer: