tisdag, mars 22, 2011

Untitled

Jag hade tänkt att skriva om vad jag (egentligen) tycker om hotellfrukostar, men det orkar jag inte just nu för jag har fått ringa distanssamtal ända upp till Östersund idag. Det är jättelångt till Östersund och det tar på krafterna.

Och imorgon har jag tvättstugan vid 07, samtidigt som jag ska vara på kontoret vid 08 och se pigg, glad och viril ut. Hur jag löser det med torkning av tvätten och annat elände vet bara Läderlappen och möjligtvis Gud, den jävla sopan.

Angående tvätten har jag hittat ett väldigt smart system i IKEA-kassen för att underlätta när jag sömndrucken imorgon bitti ska sortera allt. Det som körs i 60 grader ligger till höger, allt som kategoriseras som 40 ligger till vänster.

Eller om det är tvärtom med vänster och höger och bakåt och framåt och sydväst och nordost.

Jag är smart i alla fall. Jag hjälper mig själv, det gör jag. Blandar ljus och mörk tvätt gör jag också, att separera färger känns så jävla Sydafrika innan Mandela kom till makten.

Nåväl, låt oss lyssna på en godnatt-låt och krama kudden nu. Sov fint.

1 kommentar:

Håkan/Kemimannen sa...

Det var ett rörande inlägg. Bra låt och spännande det där med tvätten.