onsdag, februari 09, 2011

Let me clear my throat pt.III

På agendan inom medierna just nu:

1, Situationen i Egyptien (ja, det uttalas så)
2, Wayne Nilssons hals
3, Den där jävla Assange, man kan bli bra trött på fanskapet utan att behöva prata om det
4, Oklart ... förmodligen Melodifestivalen.

Halsläget kan summeras med att Vårdguiden kontaktades under kvällen. Margareta eller Anne-Britt eller Rose-Marie eller vad nu sköterskan hette inledde en aning trevande, verkade skeptisk, körde med tysta stunder för att få mig att prata (gammal snut- eller journalisträv det där vet ni).

Min förfrågan var klar och koncis – kommer eländet att lösa upp sig eller måsta jag göra något utöver att spy och vänta och dricka och äta saker.

Du bör uppsöka ett sjukhus, sa Margareta eller Anne-Britt eller Rose-Marie eller vad nu sköterskan hette, men hävdade att jag borde ringa Giftinformationscentralen också.

Så jag ringde dit. Fick en maskinell kvinna i örat som bad mig trycka på 1 om det var akut eller återkomma på kontorstid om det var en allmän fråga. Jag blev osäker på om det var akut eller en allmän fråga, så ja lade på.

Det är ju så när man är nykter, vill inte vara till besvär i onödan. Ligger man med en granat i huvudet och båda benen avkapade samtidigt som nåt ungdomsgäng urinerar på en och skriker MEN SPARKA DEN JÄVELN DÅ! till varandra och man lyckats komma åt en snabbvalsknapp på mobilen och har SOS Alarm direkt i örat, ja då ursäktar man sig lite och ber om att få ringa opp dagen efter om det inte blir bättre.

Men nu drack jag en halv öl och blev givetvis styv i korken, självklart var det akut med snusfan i halsen så jag ringde Giftinformationscentralen. På den där centralen som kanske har en orange symbol som logga förklarade man att snus inte var giftigt. Man kunde bli lite illamående bara.

Det hade jag också räknat ut med arslet innan. Men han tyckte också att jag skulle uppsöka en läkare.

Sen bad jag om ursäkt för att jag tagit hans tid, trots att jag var kaxig efter den där halva ölen.

Så imorgon ringer jag till ett sjukhus. Jag hatar sjukhus. Räcker med att gå in på ett apotek för att få yrsel. Men ja, va fan, det tar vi imorgon, låt oss mata fåglarna nu.

3 kommentarer:

Håkan/Kemimannen sa...

Du har alltså en snuspåse i strupen på riktigt. I verkligheten. Jag tror att det gör dig unik. Du borde be doktorn fotografera med det lilla ormögat till kamera de har där, och göra tevereportage av det.

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Wayne sa...

Det hade jag inte. Men jag trodde det. På riktigt. Jag var säker. Men nu ska jag borsta av talgbollarna från all snö.