tisdag, februari 08, 2011

Let me clear my throat pt.II

Okej, en uppdatering om läget. Jag svalde alltså en snus. Snusen ville inte komma varken upp eller ner och sitter således fast i halsen och vänslas med ett par tre flimmerhår eller nåt.

Jag lever fortfarande, men jag känner av den lille jäveln så fort jag sväljer.

Upptäckte att jag fått missfärgningar runt ögonen, utan att ha pratat med Dr. Zaius så antar jag att det beror på blodkärl som brast i samband med nattens kräkförsök. Det ser lite ut som jag varit i slagsmål, inte med Mike Tyson kanske. Men ändå.

På hemvägen uppfann jag en sak. Människor i nöd uppfinner saker. Edison till exempel var säkert i nöd eftersom han kanske var rädd att glömma att blåsa ut alla stearinljus runt jul. Då uppfann han helt sonika glödlampan.

Men han fortsatte förmodligen att vara i nöd eftersom hans kärring antagligen höll på att tjata sönder huvudet på honom om att det inte längre var julmysigt med glödlampan. Då uppfann Edison, jävla driftig man det där, fonografen. Då slapp han lyssna på kärringens gnat och kunde luta sig tillbaka med några sköna vax och en liten nubbe i glödlampans sken.

Men i alla fall. Jag har uppfunnit ett nät som man fäster i gomseglet och runt tungan så att små förrädiska snusar inte smiter förbi bara för att man råkat hamna i Johnny Blunds nattvåld. Jag är så himla fiffig. Mer än så avslöjar jag inte.

Godnatt.

Inga kommentarer: