tisdag, november 04, 2008

Weeping song

Konversation med okänd man på känd gata.
- Du grabben, kan jag få låna en cigg?
- Låna?
- Ja, låna.
- Jaha, och när hade du tänkt att lämna tillbaks den då?
- Jag lämnar en cigg till någon annan idag.
- Jo men det låter ju rimligt. Vill du låna pengar också då kanske?
- Näe, bara en cigg, blir som ett kretslopp vet du.
- Mm... precis.

Hoppas verkligen att Gud eller någon annan viktig jävel såg att jag blev delaktig i kretsloppet nu och inte bara efter att dödgrävaren kastat jord över min framlidna kropp. Eller att jag får dagens ros i lokaltidningen av gubbfan som blev en cigg rikare.
Nu ska jag avsluta den här hemska dagen med att hetsäta oliver. Kanske karvar jag in de tre skrämmande f-en i väggen också. Framtiden, framliden och framstjärt.
Men då rasar väl väggen av framstjärtens tyngd. Framstjärten skrämmer mig. Jag försöker tänka på att jag åker roddbåt och dricker och dansar med en vän istället.
Och gråter en skvätt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

bara det att någon kallar dig "grabben" är väl rätt stort i sig... ?

Lillgöta

Anonym sa...

du borde lacka lite mer. man blir glad efteråt. hehehehe

Wayne sa...

Lillgöta: Jo, det är ju alltid något.

Anonym: Borde väl det kanske.