fredag, november 07, 2008

Friday I´m in love

Det är en låt med The Cure det, Friday I´m in love alltså. I mina öron verkligen ingen höjdarlåt. De fyra första skivorna är bra som fan, sedan kvittar det i stort sett. Vill man uppfattas som cool och jävligt dryg, ska man alltid säga att de tidiga alstren med ett band eller en artist är bäst (stämmer ju visserligen oftast i och för sig) och avfärda resten som skit. Det är ett bra knep. Så om du träffar någon i helgen som gillar Martin Stenmark så hävda att efter första demotapen så tappade killen gnistan totalt. Prata gärna om saker du inte har en jävla aning om, det är bra. Men om du träffar någon som gillar Martin på allvar så gör du nog bäst i att gå därifrån. De behöver vård de där.

Nåväl.

I tisdags bokade jag inrikesflyg i Kenya via det här Internet. Givetvis började sidhelvetet strula. Pengarna drogs snabbt som fan ändå, det kunde sidan i alla fall klara av. Men inte skickades några elektroniska biljetter ut. Fick ringa till flygbolagets huvudkontor i Nairobi och tjafsa lite. De lovade att maila biljetterna omgående. Inget hände. Imorse var jag på sämre humör än vanligt och då kände jag att det fan fick vara nog. Ringde upp igen och satte den gången ner foten med tyngd. Jag lät nog lite arg, mest beroende på att jag var skitnödig som fan och därav lite stressad. Men efter det så fick jag i alla fall mina biljetter skickade väldigt snabbt. Jag är mycket nöjd med den pondus jag visade. Funderar på att gå med i ett kriminellt gäng och börja med indrivning via telefon.

Idag har jag varit på kontoret. När man jobbar på kontor så får man sluta tidigare på fredagar. Det är bra. Vid 13.30 gled jag hem. Innan det så ägnade jag och O-dog mycket tid till att skriva en lista på saker som skulle göras under dagen.
- Ordna mysstämning på kontoret eftersom det är fredag
- Skriva ut pappret angående XXX
- Ringa Skinnis
- Städa multimediahörnan, det vill säga att placera tre skivor på ett snyggt sätt
- Fylla på vattenflaskan
- Kolla efter snygga tjejer i kontorskorridoren
- Äta lunch

Vi hann med allt förutom att skapa mysstämning genom att tända ett ensamt värmeljus. Så vi kramades lite istället. Och det var mysigt det med.

Ganska nöjd med dagen. Såg dock inte mitt span. Det var lite synd. Hon kommer ursprungligen från ett annat land, förslagsvis Iran eller närliggande geografiskt område. Vet inte vad hon heter. Men jag har gågglat på persiska flicknamn och nu döpt henne till Zhaleh. Det betyder enligt min källa rimfrost. Det låter fint. Hon kan ju visserligen heta Marie-Louise eller liknande i verkligheten. Då har jag gjort en felbedömning. Men i nuläget heter hon Zhaleh. Jag ser henne ofta och det gör mig glad. Hon ser aldrig mig. Förutom den där gången för några veckor sedan då jag stegade fram till henne på krogen och förklarade lite snabbt vad jag tyckte om hennes utseende. Hon verkade bli glad, men samtidigt lite rädd. Härom natten drömde jag om Zhaleh. Vi satt tillsammans vid ett bord och sålde lotter. Efter lite trevande småprat lade hon sitt huvud mot min axel och då blev jag generad. Och efter det vakande jag med ett leende för första gången på 13 år. Det var en fin dröm, och att det inte var något snusk inblandat måste ju betyda att det är mer än köttsligt begär på gång. Det ska jag nog berätta för henne nästa gång jag ser henne på krogen.
- ÖÖH! Zhaleh, jag drömde om dig och det var väldigt vackert, liksom inte som nån p-våffla med ett hårt rövknull och en facial som avslutning. Fan va fin du e!

Då måste ju hon också bli övertygad om att det är riktig kärlek på gång. Men det kommer inte ske i helgen för nu åker jag till mor på rehab. Ha en häftig fredag.

3 kommentarer:

stickling sa...

Har vi Nigeria-brev kan vi väl ha Kenya-samtal? Helt i sin ordning. Göteborg ska tydligen vara något av ett näste för de kriminella nätverken. Jag kan hook you up nästa gång du kommer ned.

Wayne sa...

Det låter väldigt rimligt tycker jag. Bra förslag hörru.

Wayne sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.