lördag, november 15, 2008

The sun has failed

Det är väl själva fan. Hela veckan har varit det ett jävla kukväder och idag när jag tänkt att unna mig lite välbehövlig bakfylla, soffliggande, håglös onani och en promenad till pizzerian som största kraftansträngning, ja då jävlar passar solen på att titta fram. Det kanske är det lutherska arvet som gör sig påmint för när solen skiner så ska man vara utomhus och hitta på aktiviteter och umgås och vara jävligt glad. Så ska det vara. Solen måste man ta vara på. Men det ser ut att blåsa ute och det är väl farligt. Det borde räcka med att gå ut på trottoaren och ta en cigg. Men jag är inte röksugen. Stannar nog inne och blundar istället, för om jag blundar så finns inte solen och då behöver jag inte vara lycklig och det är ju jävligt praktiskt.

2 kommentarer:

stickling sa...

I Göteborg är det alltid dåligt väder när man är bakfull. Eller ja, det är tamejfan alltid dåligt väder. Och så är man alltid bakfull också. Undrar just vad som kom först. Bakfyllan eller det horisontella regnet.

Wayne sa...

men är man så jävla dum att man bosätter sig i götejävlahorborg så förtjänar man knappast bättre. eller hur?