söndag, november 09, 2008

Breath of life

Jaha, här tar man sig en rehabhelg för att spara på kropp och ekonomi. Och då lyckas bankkontot börja bråka med ett okänt köp på 4234 kr. Så nu ligger kontot på minussaldo. Bra kontot, jävligt bra! Hade det varit fylla och dumheter inblandat, så visst, då hade jag väl kunnat bita ihop. Även om ett köp på 4234 kr långt ifrån helvete hade gått igenom. Men nu accepterar jag det inte. Inte alls. Jaja, det blir väl till att ringa till bankjäveln imorgon bitti och sätta ner foten ytterligare en gång då på kort tid.

Ikväll har jag haft Abab över på lite halvmiddag. Abab är bra på alla sätt. Hon är polis och snäll och trygg och snygg. Hon ska skydda mig mot farliga djur i Afrika. Det behöver jag. I Afrika ska jag ha semester och när man har semester så ska man röka som fan, oavsett om man vill eller inte. Det ska nyttjas nikotin i tid och otid, och då spelar det ingen roll om man semestrar på en bakgata i Gislaved eller på Sunset Strip i L.A. Nu har jag varken varit i Gislaved eller i Los Angeles och har ingen längtan åt något håll. Men det är principen som räknas. Och det är här som det lilla negativa med Abab kommer in.

Hon är en sån där astmatiker.

Och då gäller det att visa hänsyn.

Hon får helt enkelt flytta på sig när jag ska röka så att jag slipper höra gnäll om att luftrören förstörs. Eller så att jag slipper se henne bli blå i ansiktet och kippa efter luft, det kan nog bli obehagligt för mig. Därför får hon flytta ut på balkongen när jag ska ta morgonciggen. Har inte tagit upp det här med henne än, men hon förstår nog. Hon är klok och resonlig.
Nu ska jag sova ut för att vara extra laddad när samtalet med banken tas.
Hej då och god natt.

1 kommentar:

Maria sa...

Äh, skit i astmabarnet. Adrenalinsprutan är ju med. Kan bli riktigt skoj med lite vardagsedge!