söndag, augusti 03, 2008

We´re going to be friends

Det är söndag, och en repris passar bra idag.


Det är en speciell känsla av vanmakt som infinner i kön på Konsum om söndagskvällarna när vi står där, vi ungkarlar.
De rakryggade, vackra och lyckliga handlar på fredagarna och då står väl vi och trycker i kön på bolaget om vi inte redan däckat nakna på hallgolvet i fosterställning.
Men på söndagarna precis innan stängning vågar vi oss dit. Vi står skamset på led med fläckar på byxorna som knappast någon kvinna varit med att framkalla.
I våra korgar finns inte många varor, på sin höjd tre. Den som har fler blir utstirrad och får i tystnad sin dom. Korgarna innehåller i regel en fryst portionsrätt, snus och en kvällstidning. Eller folköl och en falukorvsring. Ibland kanske någon slår på stort och köper färska grönsaker. Personen ifråga får då blickar som säger ”Och vem fan tror du att du är din jävla kärring?”
Men självklart påpekas det inte högt, vi måste hålla ihop även om vi inte känner varandra. Sportspegeln och en ynklig varukorg binder oss samman. Romantiska komedier är för de andra.
De rakryggade, vackra och lyckliga.
Ibland när vi står där försöker jag räta på ryggen, även om det gör förbannat ont.
Men när jag tagit det steget så slänger jag ned tamponger och skvallertidningar i min korg. Som får de andra att tro att det just i min soffa faktiskt ligger någon som fäller hår och gnyr om Top Model och Grey´s Anatomy och fan vet vad. Jag vet inte om de andra går på min bluff.
Men jag vet att jag har en helvetes massa tamponger hemma.

7 kommentarer:

Yvette sa...

jag har hört att tamponger kan användas när man blöder näsblod. gör du inte det kan du gå ut på stan och slåss. så, då har jag löst det problemet.

Wayne sa...

Försöker du hetsa mig till våldshandlingar? Är du en sådan som skriver amorösa brev till män som sitter på anstalt?

Anonym sa...

Jösses vad bra du skriver!! Har läst din blogg ett tag nu å den är fantastiskt kul å bra!

Anonym sa...

http://www.writeaprisoner.com/

Wayne sa...

du verkar vara en klok människa. fortsätt så.

Wayne sa...

yvette: du är nog också en klok människa.

Anonym sa...

Hi,

I begin on internet with a directory