söndag, augusti 24, 2008

Movie star

Jag stod vid fruktdisken i den där affären som säljer gammal köttfärs och tillhandahåller glädjeflickor på lagret. En kvinna tittade på tomater bredvid mig och hon var vacker som en dag. Jag tänkte inte efter så noga och sa: - Du är väldigt vacker, ser ut som en filmstjärna, like a movie star! Det där på utrikiska sa jag mest för imponera, för att visa att jag kan utrikiska. Hon tittade på mig och sa: - Jaha, ok, ja du ser också ut som en filmstjärna. Mitt hjärta slog volter och jag tänkte att nu jävlar är det något på gång, jag är fan Brad Pitt. Sedan fortsatte hon: - Ja, du ser ut som Leonardo DiCaprio... i Gilbert Grape. Sedan gick hon. Jag stod kvar, klämde lite håglöst på en avokado för att se upptagen ut, och tänkte att vi lever i elak jävla värld.

3 kommentarer:

Yvette sa...

Den är ond och orättvis!

Wayne sa...

det är den fan det.

Anonym sa...

ha ha, men du är fan lik mongot när du säger det!! Ha ha