tisdag, augusti 12, 2008

Sick as fuck

Det verkar ha varit stora gräsklippardagen idag. Utanför Samhall klipptes det gräs, av personal från Samhall. - Gräset är verkligen grönt i år, sa gräsklipparmannen från Samhall. - Ja det är det verkligen, sa jag och tänkte att gräset ser väl ut som tidigare år. När jag cyklade hem noterade jag att det klipptes gräs på många andra ställen. Jag är inte allergisk mot gräs. Jag är inte allergisk mot någonting, har aldrig förstått vitsen med det där. Att gå runt och akta sig för pollen, nötter, pälsdjur, laktos och tomtar och troll hela dagarna verkar jobbigt. Och inte speciellt bra för imagen heller. För lite mesigt är det ju och det kan nog allergikerna själva skriva under på antar jag.

Men även om jag är tuff och alltså inte allergisk så känner jag mig idag lite hängig. Jag fryser och är trött och det kliar på kroppen. Jag har även ett utslag på låret så jag fruktar att jag fått bältros. Men ändå inte, för det hade jag när jag var 11 år. Det är lite unikt eftersom det tydligen oftast drabbar människor över 50. Jag fick i alla fall utslag runt ögonen och doktorn började yra om ögonherpes. Efteråt när jag och far satt i bilen på parkeringen utanför sjukhuset så tittade han strängt på mig och sa - Du har väl för fan inte varit på nån skabbig tjej? Blodröd i ansiktet med blicken i knät viskade jag nej. Senare så visade det sig alltså att jag fått bältros och min far kunde andas ut över att hans elvaårige son inte var villakvarterets luder.
Så bältros avskriver jag egentligen, been there done that.

Men apropå skabbiga tjejer så kanske jag inte skulle ha avfärdat Malins kommentar som ett skämt när hon för några helger sedan bad mig bestiga “vårtsvinet”. Skön och avspänd tjej tänkte jag då men nu befarar jag att hon gav mig syfilis. Vet inte riktigt hur syfilis artar sig men det borde förklara utslaget på låret. Kanske borde ringa och låta henne förklara ett och annat. Eller hennes kille, men jag tror att han är bra på kampsport så det kanske är lika bra att lämna honom utanför det här. Att vara invalid med syfilis stärker nog inte mina aktier i jakten på en söt och snäll tjej.

Eller så har jag fått löss eftersom det kliar på kroppen. Och lössen har krupit in i kroppen på mig genom huden, därav min hängighet. Med EU fick vi inte bara galna kor och belgiska blåtjurar, utan även superlöss som äter sig in i benmärgen. Obehagligt.

Ett alternativ kan ju också vara att jag är på väg att bli förkyld och att utslaget på låret bara är en finne. Men oavsett åkomma så är det jävligt synd om mig och nu ska jag gå till sängs.
Kanske är det, det sista jag gör.
Kanske vaknar jag och är död imorgon.
I så fall lämnar jag efter mig 3 åjro.
De ligger i köksfönstret.
God natt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

skivsamlingen då? Den är förvisso inte värd mycket men någon hundring borde jag kunna kränga den för. Hälsa den andra sidan. Kram

stickling sa...

Om jag minns rätt så delade vi lite kroppskontakt vid det där mötet förra helgen. Kan vara det. Jag har gett bort värre saker än så. Jag borde komma med varningstext från socialstyrelsen.

Nu ska jag kolla på cops. Tack och hej.