måndag, augusti 18, 2008

Summer´s almost gone

OS är överdjävligt tråkigt, skiten bör avvecklas anser jag. Tittade visserligen på damernas simhopp igår, det fick mig lite engagerad. Kan tänkas att damernas beachvolley framkallar samma reaktion. Men utöver det så är OS ytterst onödigt.

Det regnar ute och jag är ledig.
Jag är klar med Samhall.
Det är väldigt skönt, men samtidigt har jag just nu ganska tråkigt. Har en vision om att jag ska träna och uppdatera mig på kurslitteratur. Men om jag känner mig själv rätt så stannar det nog vid en vision.

Jag kanske skulle ta och bygga något. Har fått en väldigt god tro mig själv sedan jag lyckades lista ut hur lampan ska fästas på cykeln. Man ska liksom bara vrida på en mutter. Nu fick jag det att låta väldigt enkelt, men kan man något riktigt bra så blir det ju lätt. Kanske borde satsa på att bli en sån där inschjengör och när jag byggt något riktigt bra så får jag kanske Nobelpriset i något viktigt och får träffa Kungen och hans släptåg. Det vore något det, då skulle jag tala om för Kungen att hans grabb borde lägga av med motorsport eftersom det bara är kärringar som sysslar med sådant. Kungen skulle nog tycka bra om den upplysningen då jag antar att gubben är konservativ och tycker att pojkar ska syssla med pojksaker. Som exempelvis fotboll. Drottningen och jag skulle få en bra kontakt direkt och jag skulle omgående få tilltala henne Sillen och jag skulle säga åt henne att Tyskland är ett bra land och att hon inte behöver skämmas över sitt ursprung. För Tyskland stavas ju inte bara nazism, det finns fina berg, mustigt öl och goda korvar där också. Och tänk på musiken skulle jag säga och klappa Sillen uppmuntrande på axeln, tänk på att ni har DAF, Malaria!, Das Ich och Neubauten skulle jag säga och Sillen skulle säga aja, det är ju bra. Men sedan skulle Sillen börja yra om att Hitler fortfarande levde och bodde utanför Härnösand där han drev ett hundkollo och att hon fan skulle vilja spendera semestrarna där istället för på yachtjävel utanför St. Tropez. Och då skulle jag titta på Kungen som skulle himla med ögonen och genom dem liksom säga jaha, nu är fyllkärringen igång igen. Och då skulle jag...

Nu hamnade jag på fel spår, meningen var att jag skulle summera sommaren.
Och förutom Eurotrash 2008 och Way Out West har det varit en ganska trist sommar (Eurotrash 2008 var av alla tågluffningar den bästa).
Men utöver det så har inte hänt något speciellt, och när det inte händer något speciellt så drabbas jag av leda.
Det här har nog varit den tråkigaste sommaren sedan jag spenderade en vecka på Åland 1987.
Eller ja, så illa var det väl kanske inte den där veckan på Åland men vissa minnen gör att resan har en fadd eftersmak.
Jag jagade mycket entusiastiskt en fisk i vattenbrynet och lyckades av misstag springa in i ett elstängsel som gav mig en jävla kyss och när jag sedan skakandes sökte tröst hos mina föräldrar fick jag mig en hurring eftersom jag kunde ha förstört elstängslet. Ja, fy fan, jävla Åland. Aldrig mer.


Nu ska jag läsa en bok. Det känns nyttigare att glo i en bok än att glo på en tv eller en sådan här computerskärm. Hej då.


Inga kommentarer: