torsdag, augusti 28, 2008

Love hurts

Trots att det senaste dygnet starkt har präglats av homoerotiska undertoner med ömma godnattkyssar och rent allmän fysisk närkontakt mellan män så är jag nu säker.
Jag älskar henne.

Jag älskar en kvinna alltså, inte en man. Hon har väl hört det där några gånger nu på fyllan, att jag älskar henne, men jag tror inte att hon tar mig på allvar. Det är problem nummer ett. Problem nummer två är att hon har pojkvän. Det är inte bra. Jag antar att det inte finns några planer för dem att avbryta den där relationen heller. Jag tänker inte försöka förföra henne och få henne att vara otrogen. Vetskapen om att hon är kapabel till att “knulla vid sidan av” så att säga är inte en bra start för vårt framtida förhållande.
För att lösa problemen och få henne att förstå att jag är seriös med mina amorösa budskap under berusning, så har jag bestämt mig för att döda hennes pojkvän.

Det är min plan. Att dräpa fanskapet (som jag visserligen inte vet någonting om, men det känns rätt att kalla honom för fanskapet ändå).

Jag kan inte hantera skjutvapen, och tycker heller inte om när det smäller. Igår så var jag nära att skita på mig och få en hjärtattack när en flaska mousserande vin öppnades i min närhet. Så krut och patroner och sånt där är uteslutet.
Jag kommer inte heller att kniva honom eftersom jag tycker det är obehagligt när stål penetrerar hud. Sen så skulle jag väl säkert klanta mig och lyckas glida med handen från handtaget till eggen i själva huggögonblicket och kapa ett par fingrar på mig själv. Och det skulle ju vara ytterst pinsamt.
Så en påk får det nog bli. Med en påk har jag svårt att se hur jag skulle kunna skada mig själv, även om det inte kan uteslutas förstås. Sopa till honom resolut några gånger i bakhuvet och sedan smidigt likt en vessla lämna platsen. Mycket bra taktik.

Jag kalkylerar ju självklart med att hon kommer att vara lite ledsen ett tag, att hon kommer tycka att det är trist att hennes pojkvän har blivit mördad och så där. Men jag ska ju då ställa upp för henne och vara “den där hygglige killen”. Och eftersom kvinnor oftast är känslomässigt handikappade och saknar omdöme så räknar jag med att inom tre veckor så är den förre pojkvännen helt raderad från hennes hjärna och vi lever som ett par.

Nu ska surfa runt lite och se om det finns en bra och billig påk att köpa nånstans. Jag tänker mig att den är gjord av gran. Gran är bra, säkert och rustikt har jag fått för mig. Ek kanske funkar, möjligtvis tall eller björk också. Nu kan jag inga fler träsorter. Hej då.

10 kommentarer:

Yvette sa...

Åter igen ser jag fram emot att skriva passionerade kärleksbrev till dig när du sitter på kåken.

Annars kan du ta ett tips av fröken Schürrer och använda en vanlig hammare, den levereras dock med en viss felmarginal.

Wayne sa...

Haha, ja det tänkte jag aldrig på. De kan de där tyskorna. Tack för tipset.

Yvette sa...

Tja, vad gör man inte för att leda dig in i fördärvet.

Wayne sa...

Det är fint att du är så omtänksam. Det uppskattas.

Anonym sa...

låter ju sunt det här. men är du verkligen säker på att en påk gör jobbet? det krävs ju några väl riktade slag för att få det hela avklarat. räknar ju kallt med att du inte kommer vara nykter när dådet ska utföras och med tanke på att jag vet hur du är när du är helt "wasted" så har jag anledning att tro att det lätt kan gå helt åt helvete. du har inte funderat på gift?
men jag skulle nog rekommendera att försöka sätta ditt snubben för nåt. kvinnor brukar ju sällan vara imponerade av diverse droger eller barnporr. på så sätt kommer du kanske kunna korta ner de tre veckorna av sorg och direkt få in henne på förakt. vilket i sig kommer medföra att du genast får övertaget utan att ha ett överlagt mord på samvetet. kan ju va skönt en nykter söndagskväll när det blåser kallt...

Anonym sa...

http://img530.imageshack.us/img530/36
20/boglyftho6.gif

stefanmedo sa...

skicka pisspysslingen på jobbet istället.
ärmarna är redan uppkavlade och bjällrorna avtagna från skorna.
inväntar ditt kommando!

Anonym sa...

Du kan ju säga det när du inte är full...

Anonym sa...

apa - katt 1-0

http://www.youtube.com/watch?v=
FVVLJMkOR2o

Wayne sa...

Lars: Det låter bra. Du verkar ha tänkt till. Det uppskattas.

Andersson: Böglyft förenar.

Medo: Buss på bara! NU!

Svempa: Nu är du väldigt naiv.