tisdag, augusti 19, 2008

Don´t go to sleep without me

Nej, gör inte det, gå inte till sängs utan mig. Jag vill verkligen inte att du gör det, men något säger mig att du gör det ändå. Det gör ont. Här och där. Jag ligger naken på golvet i tron om att din frånvaro förverkligar mig. Det har inte börjat bra. Inte bra. Inte bra. Siouxsie sjunger don´t be afraid med ljuv stämma. Jag kryper bort mot högtalarna, det är grus på golvet och jag funderar kort på vart fan allt grus kommer ifrån för gruset gör ont. Jag viskar till Siouxsie som bor i högtalarna att inte fan vågar jag vara rädd. Sedan reser jag på mig, sveper in mig i en filt och tänker att det här är ju för fan patetiskt. Vill du ge bort ditt hjärta och din kropp och allt det där andra till en annan, så visst, gör det, jag kan inte ändra på något. Men du är ju dum i huvet som väljer bort mig. Efter det så sätter jag mig på balkongen och tjuvröker inför mig själv och konstaterar återigen att det har varit en skitsommar. Jag har bara sett en igelkott, världens roligaste djur. Och den var död.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Först och främst så lägger jag mig aldrig utan dig;
Doften av sötsur sås blandad med trasmatta gör att du alltid är med mig.

Sen så vill jag bara berätta att jag smugit efter en igelkott 10 min nu på morgonen....den levde, och var frisk. (jag förföljde den av sjukdomsmisstankar)

Yvette sa...

http://www.youtube.com/watch?v=r25hxdmgfb4&feature=related

känns det bättre nu?

Wayne sa...

Hottu san: vem misstänkte du skulle vara sjuk, du eller igelkutten?


Yvette: tack, det känns mycket bättre nu. den var väldigt fin. jag ska nog starta en igelkottsfarm i framtiden. om du vill så får du vara med.

Yvette sa...

När jag bor i en stuga i skogen och är självförsörjande tror jag att det kan vara ganska passande med en igelkottsfarm.

Wayne sa...

bra, då börjar jag planera. ligger stugan vid vatten? det gör den va?

Yvette sa...

det tycker jag att den ska göra.