torsdag, augusti 14, 2008

Honey bee

Jag har tänkt mycket idag. Ganska mycket på nakna tjejer, hade snuskiga tankar varit en OS-gren så hade jag varit i Kina och överst på en prispall just nu. Men nu är det som det är och en medaljjävel har jag aldrig fått och kommer nog aldrig att få.
Jag har även tänkt mycket på getingar och kommit fram till att de helt har spelat ut sin roll i samhället. Getingar är inte bra till någonting utan orsakar bara oro och rädsla när de susar omkring som kamikazeplan bara för att jävlas. De betalar inte skatt och bidrar därmed inte med ett skit till samhället. Visserligen fixar de ju honung på något konstigt sätt och bidrar väl då indirekt till samhället förutsatt att honungsodlaren betalar skatt. Men det har jag svårt att tro att honungsodlare gör, det är nog ett jäkla bluffarsläkte det där. Honung borde avskaffas (men lite får finnas kvar så att björnarna kan äta, om det inte bara är en myt att björnar gillar honung). Nu finns det väl någon som hävdar att getingar visst är bra. Som fågelföda och hjälpreda angående blommornas förökning. Det är helt fel. Fåglar kan äta annat, det finns till exempel många ensamma människor som sätter ut talgbollar och dylikt. Och gällande blommornas förökning så... alltså jag vette fan hur det där funkar egentligen, men det är ju något som heter ståndare och pistiller som blommor har och getingarna drar med sig frön och då blir det fler blommor. Men i vilket fall som helst så är det nu år 2008 och jag är säker på att blommorna klarar allt det där själva. Evolution kallas det. Det var nog aktuellt med kombinationen blommor och getingar på Linnés tid, men inte nu när det finns Internet. Apropå Linné så gillade han nog getingar, den jävla gamle rasbiologen.
Jag vill inte att alla getingar ska dödas eller låsas in eller så, för det känns så jävla tyskt trettiotal. Vill egentligen bara att de ska veta att jag inte tycker om dem. Jag är faktiskt inte Jesus och kan därmed inte per automatik älska alla.
För ett tag sedan så missade Frankrike en medalj i något mästerskap i orientering på grund av att en löpare fått en allergisk reaktion efter ha blivit stucken av en geting. Nu har jag ju visserligen svårt för allergiker och anser att orientering är en sport för kärringar men jag kan nog ändå dra nytta av det där. Fransmännen lär ju sörja sin missade medalj och om jag då drar igång en kampanj mot getingar inför nästa franska presidentval och samarbetar med Ségolène Royal (jag tar för givet att hon ställer upp i nästa val) så kommer mitt liv bli bra. Efter ett tag så fattar vi tycke för varandra och jag flyttar in i hennes slott. Ségolène bor nog i ett slott.


Ségolène et Wayne le romantice le futuric?

5 kommentarer:

Anonym sa...

När började getingar göra honung?
Var det när du blev teknisk?

Wayne sa...

jag kan medge att jag kanske blandade ihop getingar med bin, men va fan, det är ungefär samma skit.

Kulturkoftan sa...

Du är bjuden till vårt kalas. Det är ute på en ö. Inte den 23 aug som i lurat i dig, utan den 6-7 sept. Svara mig på sms eller annat medel. Eller skaffa facebook och sluta vara så jäkla alternativ!!!

/ ditt fan

Kulturkoftan sa...

Ps. Svara innan måndag.

Hell yeah.

Anonym sa...

Apropå hon Segolene, hennes göbbe var väl otrogen mot henne va? Vilken jävla dåre, hon är ju en pudding ju! Eller milf om du hellre vill...