fredag, juli 18, 2008

The man who sold the world

Samhall 080718
- Kan man ha saft i den här?
Jag stannade upp.
Tittade på människan som ställt frågan. En man. Ganska kort och lite småfet med framåtkammat blont hår som försökte dölja en flottig panna. Ett rosafärgat krucifix hängde fram över hans t-shirt. Jag tittade på objektet han höll i handen. En vinkaraff. Och jag tänkte att du kan väl ha precis va fan du vill i den där. Vill du ha saft, vin, vatten, säd, döda djur i lag eller de där stenarna som du plockade på Öland försommaren 1991 så är det helt upp till dig. Visserligen står det “Vinkaraff” på etiketten, men som sagt, om du köper den så är den din och du bestämmer helt själv vad du ska ha i den, eller göra med den.


Men jag sa aldrig det där för jag var trött och less och kåt och svettig och skitnödig och orkade inte ta en diskussion samtidigt som jag var stum av beundran inför livet.
-
Det går säkert väldigt bra att ha saft i den där.
Sedan gick jag ut på lagret för att ta en cigg.

7 kommentarer:

Yvette sa...

eller som min evigt saknade kollega pablo kunde dra till med "vill du att jag ska hålla dig i handen genom livet också?". han drog den till några kunder på sant...

Wayne sa...

Haha, jag lånar den av honom tror jag.

Yvette sa...

take take... han var en fantastisk man att jobba med.

http://evertfanclub.blogspot.com/2007/09/minnen-att-vrda.html
jag ber om ursäkt för radbrytningarna, jag skyller på blogspot, alkohol eller bristande förstånd.

Wayne sa...

Jag gillar Pablo helt klart.

Yvette sa...

jag tror faktiskt ni hade kunnat bli bästisar!

Yvette sa...

Fresten, bara för att visa att jag är på riktigt. Jag tog en bild på mig själv imorse http://img314.imageshack.us/img314/6501/pedosmile2mv9.jpg

Wayne sa...

den där länken vill inte.