måndag, juli 07, 2008

A letter to Elise

Fröken D åker inom kort till Australien. Vettiga kvinnor har en tendens att göra det. Själv har jag aldrig varit där och i dagsläget är det inte inplanerat att åka dit heller. Men jag författade i alla fall några korta rader på ett papper och skickade en skiva till henne. Postade kuvertet nyss.

Hej
Jag har väl egentligen inga större förhoppningar om att du gillar det här. Men att gå runt och lyssna på Magnus Uggla, Da Buzz och James Blunt en hel höst håller ju inte. Tyvärr så försvann mina starkaste kort, förmodligen på grund av en millenniebugg. Eller på grund av mitt totala oförstånd när det gäller datorer. Kan även vara därför det tog mig tre kvällar, otroligt många svordomar och nästan lite tårar att bränna den här skivan.
Jaja, hoppas att allt blir bra på ditt äventyr. Lev väl och ta hand om dig. Kram / Wayne
Låtlista:
Primal Scream - Movin on up
Pet Shop Boys - Heart
Deadbolt - Voodoobilly Man
Desmond Dekker - Fu Manchu
The Cure - A night Like This
The Cramps - Strychnine
Pulp - Pencilskirt
Verve - The Drugs Don´t work
Lady Sovereign - Love Me Or Hate Me
Blondie - Atomic
Belle And Sebastian - Like Dylan In The Movies
David Bowie - John, I´m Only Dancing
Lou Reed - Perfect Day
R.E.M - Losing My Religion
Depeche Mode - Behind The Wheel
Goldfrapp - Utopia
Daniel Johnston - True Love Will Find You In The End
Ladytron - Destroy Everything You Touch
Neil Young - Don´t Let It Bring You Down


Alltså, så där långt känns det väl ok. Avslutningen är jag inte lika nöjd med:

PS - Du ska ha jävligt klart för dig att jag känner folk i Melbourne, och om jag får reda på att du pratar med heta surfarkillar så kommer australiensiska polisen att hitta svenska likdelar ända borta vid Ayers Rock! Förstått?? Kram igen. DS

Hm... nja.
Fattar inte varför jag ska överdriva saker hela tiden och ljuga? Jag känner ju för fan ingen i Melbourne. Apas syrra bor ju visserligen där, men henne har jag aldrig träffat. Hennes kille drack vi öl med i Auckland minns jag. Jag kanske bjöd honom på en då, och då är ju han skyldig mig en tjänst. Eller så bjöd han mig och jag är nu skyldig honom en tjänst. Tänk om han hör av sig nu och vill att jag ska “ta hand om” någon snubbe som han har något otalt med här och jag måste sprida likdelar ända upp till Treriksröset för att han ska bli nöjd.
Helvete vilken soppa det här blev. Nu fick jag ont i magen. God natt.


1 kommentar:

Kulturkoftan sa...

Sista låten är min begravningslåt! Jag är stolt över dig.