tisdag, juli 08, 2008

Get me away from here, I´m dying

Var stressad som fan när kvinnan från städbolaget som ville att jag skulle rädda henne och hennes städkompis från en spindel kom fram idag igen. Jag är jävligt trött på henne nu.
- Du skulle ha sett spindeln vi såg förut.
- Jaså?
- Ja visst vet du, det var jättestor.
Hon måttade upp några centimeter med sina fingrar.
- Ojojoj, då var den större än min kuk alltså.


Sedan ringde telefonen. Det var en mycket störande röst som mötte mig.
- Samhall, det är Wayne.
- Jag ringer från ett bibliotek...
- Jaha? (presentera dig vuxna jävla människa!).
- ... Och jag letar efter ett slakteri...
- Jaha? (va fan?).
- ... Men det verkar inte finnas något i närheten.
- Nähä (och?).
- Du vet inte om det finns ett slakteri någonstans?
- Inte en aning (om jag visste så skulle jag skicka dig på nödslakt genast jävla sugga).
- Näe du vet, jag har kollat i telefonkatalogen och på Internet men jag hittar verkligen inget och då tänkte jag att ni kanske visste.
- Tyvärr, jag kan inte hjälpa dig (det är Samhall för fan, ingen turistinformation).
- Vad ska jag göra då?
- Ja du, ring kommunen, de kanske vet (eller psyket).
- OK, hej då.
- Hej då

Som sagt, det kommer att bli en mycket lång sommar. Och en lång vecka.

Inga kommentarer: