torsdag, mars 06, 2008

You can never hold back spring

Jag hade nästan sex tidigare idag. Det hände på gymmet när jag låg och gned mig mot en pilatesboll. Ok, det kanske inte riktigt kan räknas som sex, men man får ju ändå vara glad åt det lilla i vardagen. Förutom att besudla en pilatesboll så hann jag även med att irritera mig på andra gymbesökare. Till exempel den där tjejen som prompt skulle fjanta runt med sin mobil. Eller hon med axlarna fulla av acne som ändå hade ett linne på sig. Visa lite respekt för fan. En man gick runt i kamouflagebyxor och skärp! Hur tänkte han där? Jag ville påpeka att han skulle ge fan i att gå runt och försöka vara hemlig, för alla såg honom ändå. Men han verkade labil och stark så jag lät honom vara.
Efter gymmet åkte jag hem och duschade. Tillagade sedan en fransk omelett. Enligt kokboken består en fransk omelett av ägg, salt och vatten. En vanlig omelett alltså. Men det låter mer gourmetaktigt att säga fransk omelett istället för bara omelett. Tänkte lyxa till omeletten en aning genom att slänga i tryffel. Men kanske inte helt oväntat så hade jag ingen tryffel hemma. Hittade däremot en burk med champinjoner, men jag hann inte få upp burkjäveln innan det började lukta bränt.
Men det finns ändå hopp om livet.
Solen skiner och det är dags att ta vara på den begynnande värmen. Det gäller att passa på, för efter midsommar är jag förmodligen less på värmen och ljuset och romantiserar regniga höstkvällar liggandes med mig själv under en filt. Men just nu känns det bra, och det dröjer inte länge förrän man står utanför den lokala pizzerian och glor i bar överkropp och avklippta jeansshorts med händerna i sidorna samtidigt som magen sensuellt hänger över livremmen. Fuck yeah!

Nu ska jag dricka kaffe i solen, jag vågar mig inte ut på balkongen eftersom jag är lite rädd för pundaren till granne. Så jag öppnar dörren lite och sitter i lägenheten, det får duga nu när jag är nykter.

3 kommentarer:

stefanmedo sa...

haha, härlig sommarbild vid pizzerian. jag anar en viss optimism, det gillar jag. känner också att det blir en dräglig sommar i år.

gokväll.

Anonym sa...

som av en händelse så har jag faktiskt oxå gjort omelett idag. men eftersom att jag har match imorgon så valde jag att krydda den med tonfisk och pepparsalami. måste ju komma i rätt form inför morgondagen. men föst ska jag försöka bli av med bakfyllan.

Anonym sa...

jag tycker att du skulle ha tagit den där jäveln på gymmet som hade mage att gå runt med militärbrallor. Ha en fin vår!