fredag, mars 28, 2008

It´s getting better

Dåligt med fredagen 28/3:
- Jag blev utslängd från rättegången jag skulle skriva en artikel om, pga. platsbrist. Lite ledsamt att se att det kommer fler besökare till en kriminell snorunges rättegång, än vad det skulle komma till min begravning.
- Jag lyckades ta fel buss när jag skulle till universitetet efter den misslyckade rättegången, vilket resulterade i att jag satt och glodde in i en skog i en halvtimme. Tror dock att jag hörde en hackspett. Naturupplevelse. Wow.


Bra med fredagen 28/3
- Köpte skivan “Psychological Warfare Technology Systems” med Terror Against Terror. En jävligt fin överraskning.
- Köpte en turnéaffisch med The Cramps från Fryshuset 1991. Den var i mycket gott skick och kostade mig endast 50 kr.

Börjar nu identifiera mig med modebloggarna som söker tröst i att inhandla döda ting. Snart kommer jag väl även att posera besinningslöst på den här gudsförgätna sidan. (Nej, så dåligt mår jag inte psykiskt)

Konstigast med fredagen 28/3
Konversationen med en okänd man utanför skivbutiken.
- Du, det här funkar nog bra som slide!
- VA?
- Funkar som slide!
- Slide?
- Ja, när man spelar gitarr vet du!
Tittade på honom och såg att han stoppat fingret i en avslagen flaskhals.
- Ok, men du kanske kommer att skada dig!
- Jo, det är väl nackdelen.


Och sen så var det inte så mycket mer med det.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gosse vad glad jag skulle bli om du började lägga ut bilder på dig själv när du poserar i moderiktiga kläder! Sen om det är du eller jag som har problem är ju en annan fråga.

Anonym sa...

Inte nog med att vi denna helg ställer om klockan till sommartid utan idag (29/3) firar vi även vagina dagen.

http://www.alltomstockholm.se/StockholmsArtikel.aspx?bid=1237408&kid=4

Wayne sa...

Lars: Blir förmodligen inte helt nyktra bilder i så fall.

Anders: När jag får se en vagina live, först då kommer jag tro att de finns på riktigt.

Anonym sa...

haha, en slide! jävla gubbfan..

Anonym sa...

Härjad man med stort krull, eller hur, eller hur!