onsdag, mars 19, 2008

City sickness

Jaha, då var man hemma från semestern. Med nypiskad kropp och själ. Orkar inte gå in på detaljer men det blev mycket promenerande och öldrickande. Ibland i kombination. Shoppandet resulterade i att jag har med mig hem:
Ett vykort, med en prostituerad kvinna som motiv
En tom vattenflaska
En kondom
Kondomen var en present från Soda som lyckades trycka på fel knapp när han skulle köpa cigg i en automat. Varken han eller jag trodde väl egentligen inte att jag skulle få användning för den. Vilket stämde. Livet är hårt ibland. Men kul.
Nu är det snart påsk, och det är bra. Det är skönt att få sminka upp sig lite ibland utan att bli ifrågasatt.


Edit:
Kondomen har nu vid lite närmare granskning visat sig vara cigarettrullpapper.
Hej då till den lyxrunken. Fan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du kom ju hem i alla fall...

Men ärligt talat, två s.k. män, ingen kan se skillnad på rullpapper och kådis.

Inte undra på att det inte blir något ligga av!

Wayne sa...

Soda är kanske en man, men anklaga fan inte mig för att vara det!
Det fanns för övrigt inte en enda smäck att inhandla i den där byn. Inte vad jag såg i alla fall. Men jag lovar att gottgöra dig.

Anonym sa...

Varför skickade du inte ett sådant vykort till mig för? Hade gjort sig bra i samlingen. Vi ses på gudstjänsten.

Wayne sa...

Förlåt, jag var inte vid mina sinnes fulla bruk. Skyller på Berliner Kindl och Bärenjäger.