tisdag, mars 04, 2008

Too old too cold

Stackars tjej som är så ung och går på cellgiftsbehandling. Så tänkte jag när jag såg henne på bussen, hennes hår hängde i tussar på huvudet. Sedan reste hon sig för att gå av och jag såg då att hon var klädd i grova kängor, trasiga strumpbyxor, lite kedjor och annat krafs.
Oh fan, hon har inte cancer, hon är bara en sån där punkare.
Och det var väl inte mycket mer än så egentligen förutom att jag reagerade på mina egna ord - en sån där punkare! Va fan? Jag fick det svart på vitt att jag börjar bli gammal. Helvete.
Även om tunnhårigheten och stelheten tyder på åldrande så blev jag ändå förvånad (jag har för övrigt en mycket schizofren kropp med glest hår och klimakteriesvettningar samtidigt som jag berikats med flottig hy som på en 13-åring, en mycket dålig kombination som inte är att rekommendera). Men jag borde väl kanske inte oroa mig. I alla fall inte gnälla. Jag är för fan endast 26 år ung och man är ju inte äldre än vad man gör sig som något jävla geni/fyllo sa. Och hamnar man inte i Guinness Rekordbok som världens äldsta människa så vet man att det alltid finns någon annan jävel som har det värre. Så fuck it.
Angående tjejen på bussen - För att återfå min självrespekt ville jag instinktivt rusa efter henne och fråga om vi skulle sätta oss på nån skabbig parkbänk, svepa ett flak folköl och lyssna på Anti Cimex tillsammans.

Men det gav jag fan i för jag hade ett möte inbokat på banken.

1 kommentar:

stickling sa...

Vi ses på bingon imorn. Kom ihåg ICA-kupongerna så går vi och fyndar lite isterband efteråt!