söndag, januari 13, 2008

Flood

För att råda bot på dessa ändlösa söndagars tristess och leda bestämde jag mig idag för att vara lite händig (antar att jag drabbades av en viss hybris på den punkten när jag utan större fysisk smärta lyckades byta ut en glödlampa i hallen förra veckan). Tanken var att smälla upp en hushållspappershållare på väggen vid datorn. Att ha hushållspapper i närheten av datorn är mycket praktiskt, i alla fall minst två gånger per dygn.

Jag satte på mig arbetskläder och kände mig för en gångs skull ganska manlig. Med gott mod och ett självförtroende större än Anna Book så började jag borra.
Men... på träslöjdslektionerna var det ingen jävel som sa att man inte kan borra i vattenledningar. Fan. Hushållspappershållaren flyter nu omkring på golvet. Ca 2 cm djupt vatten täcker min lägenhet ( har dock säkrat datorn).

Känner mig ganska apatisk just nu.
Jag tycker att det var en ytterst bristfällig manual som bifogades av tillverkaren. Idioter.

Ringer man 112 eller? Egentligen borde jag ringa Ernst Kirchsteiger så att han får styra upp skiten. Det är ju den jäveln som uppviglar till detta beteende, i en värld där män inte längre bara får vara män, numera ställs det krav på att de ska kunna saker också. Jävla Ernst.

Nu går jag och sätter mig i tvättstugan några timmar och hoppas på att problemet är borta när jag kommer tillbaka till lägenheten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kan ju be Ernst röra ihop nån trendig omelett eller motsvarande, när han är på besök, då slipper du iallafall tänka på vad du ska ha för gott till lunch eller middag.