fredag, januari 25, 2008

To Germany with love

Samma visa varje jävla år. Samma frågor ställs:
- Vad händer?
- Vad ska vi göra?
- Vart ska vi vara?

- Kommer Knubbis och Susanna att vara med?

Men det här året så har jag och Soda redan bestämt hur vi ska fira palmsöndagen! Vi skiter fan i all press på att hitta på något och ha "skoj" på hemmaplan.
Vi drar till Berlin.
Känns som ett mycket lyckat beslut. Senast jag var där fick jag se en australiensisk muff i en dorm. Det är nog mitt finaste semesterminne någonsin.
Så jag har minst sagt höga förväntningar på resan. Och det kommer nog att bli bra, det brukar det bli när jag och Soda förtar oss något. Tjyvåka tunnelbana, dricka öl ur stora glas och vara nöjd (och gnälla när man lyckas beställa in öl i de där små och smala jävla glasen med en pappersbit runt foten), käka tysk mat som schnitzel, korv, och kebab. Kanske på fylletyska anklaga någon skröplig pensionär för att vara gammal krigsförbrytare, om det känns befogat. Kanske även ha tid till att se någon berömd byggnad eller liknande.
Ja, fy fan, det blir nog bra det här.
Ha en fin helg.

Ps – Appropå Tyskland (Berlin ligger i just Tyskland) så fick jag idag hem skivan "Halber Mensch" med Einstürzende Neubauten. Inhandlad för ynka 5kr på CDON. Vilket jävla kap va?! Den ska nog hockeyspelarens dotter få låna. Det tror jag att hon vill, innerst inne.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det kanske hon vill. Om inte annat så är den säkert värd varenda krona.

Anonym sa...

jaha tyskland säger du? ska det va nåt? när ni kommer till flygplatsen så tycker jag ni ska ta en öl på puben/grillen/kiosken som ligger i tunneln till tåget. jag brukar sätta mig där när jag har landat... kallt, sterilt, smutsigt och tråkig stämning. sist blev jag utskrattad av två kvinnor som precis skrammlat till en öl och mycket väl kunde ha fått ett par euro för ett handjobb minutrarna innan. Det är mitt tips. Sen är det ju naturligtvis billigare än de svekfulla pubarna på flygplatsen.

Kulturkoftan sa...

VAD FÅR JAG DÅ?

Kulturkoftan sa...

Förlåt jag brusade upp. Julkortet du skickade till mig förra året var det finaste jag fått. Förutom bögen i berget. Och Sigur Ros. Och boken om den finländske suputen. Nu börjar jag nästan grina. Jag är inte värdig din vänskap! Vill du ha något från mig istället?

Wayne sa...

Hokkispelarens dotter: Det är den. Verkligen.

Anonym: Tack! Det är sådana tips som absolut uppskattas. Känner du till något hak med bra musik, god och billig öl, och med nakna tjejer i burar?

Sofia: Glöm inte heller alla de oanständiga förslag du fått! Ge mig en klapp på axeln nån gång så är jag nöjd.

Anonym sa...

Nja, dålig koll på Berlin men i Dresden känner jag till ett par "erotic car wash". Och det är ju egentligen det ultimata. Du väljer ju själv musik i bilen och köper öl i butik för runt 0.3euro. Dock inga burar, men det kanske du kan ha överseende med.

Anonym sa...

det där med att få in smala ölglas med papper runt foten är nog det jävligaste jag har råkat ut för -någonsin. Jag visste inte om jag skulle skratte eller gråte den där gången det hände... det slutade med att jag sänkte killen som serverade.