måndag, januari 21, 2008

The fool on the hill

Igår så åkte jag och Abab skidor. Utför såklart, det är bara kärringar och miljöpartister som åker längd. Det var fint väder och åkningen gick överlag bra .
Relativt folktomt i backarna (vilket är bra när man som jag är lite lätt folkilsk), förutom några busslaster med störiga danskar. Jag tycker att danskar ska vara i Danmark och brygga öl, röka filterlösa Cecil och äta korv (nu tänkte jag skriva ett argt utlägg om Pia Kjaersgaard, men det får bli någon annan gång).
Jaja, Abab åkte i alla fall mycket stiligt. Hon höll benen tätt ihop likt en katolsk skolflicka, medan min åkstil påminde mer om någon som ofta särar på benen för lite snabb bekräftelse. Men va fan, jag stod upp åtminstone och kom hem med en obruten nacke. Alltid något.
Vi åt medhavd fika i en värmestuga som luktade svettigt underställ och var full av barnfamiljer. Det verkar inte alls kul att ha barn, och om jag mot all förmodan själv skulle yngla av mig så kan glinen glömma alla former av aktiviteter.
En eloge till Abab som tog sig tid och luftade en avdankad och stel gosse! Tack.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lustigt att jag lyckades knipa ihop benen när jag med skräckblandad förtjusning körde störtlopp ner - enbart för att inte riskera att krascha vid en sväng.

Tack själv - det var en kanondag!

stickling sa...

Hihi. Sport är alltså din grej?!